3 . Közvetítők.
Az átadott lét az igazi belső jegye Krisztus emberségének, s így igazi helye az isteni és az emberi találkozásának. Ebben az összefüggésben beszélhetünk arról is, hogy Krisztus közvetítésébe az egész kozmosz be van vonva, mint ahogy erről beszél .
1 Mindenekelőtt arra kérlek, végezzetek imát, könyörgést, esedezést és hálaadást minden emberért; a királyokért 2 és az összes elöljárókért, hogy békés, nyugodt életet élhessünk, szentségben és tisztességben. 3 Ez jó és kedves üdvözítő Istenünk szemében, 4 aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és eljusson az igazság ismeretére. 5 Hiszen egy az Isten, egy a közvetítő is Isten és ember között: az ember Krisztus Jézus, 6 aki váltságul adta magát mindenkiért és tanúságtételül a meghatározott időben. (1Tim 2: 1-6.)
6 Nekünk mégis egy az Istenünk: az Atya, akitől minden származik, s akiért mi is vagyunk, egy az Urunk, Jézus Krisztus, aki által minden van, s mi magunk is általa vagyunk. ( 1Kor 8,6; )
1 Gyermekeim! Ezeket azért írom, hogy ne kövessetek el bűnt. De ha valaki bűnbe esik, van szószólónk az Atyánál: Jézus Krisztus, az Igaz. 2 Ő az engesztelő áldozat bűneinkért, nemcsak a mieinkért, hanem az egész világ bűneiért is. (1Jn 2:1-2 )
Jézus emberségét inkább olyan személyes, tudatos létezőnek kell vennünk, aki a maga módján hitben, engedelmességben, alázatban és szeretetben éli meg az átmenetet a világból az Atyához. Éppen ez az önátadási aktus az igazi átmenet az isteni és az emberi szféra között.
Krisztus emberi tettei alkalmul szolgálnak arra, hogy a Fiú a maga isteni hatalmával létrehozza az üdvszerző hatást. Itt az isteni tett szabadsága és az üdvösségi esemény személyes jellege kifejeződik. - Így Krisztus közvetítése a foglalata és csúcspontja annak a vallástört. jelenségnek, hogy az emberek mindig Krisztuson keresztül tisztázták Istenhez való viszonyukat. Krisztus itt azért csúcspont, mert benne az Isten Szava lett emberré, s így ő minden üzenetnek és adománynak az összefoglalása.