búvár-halász Creative Commons License 2024.03.24 0 2 3330

Yello Media véleménycikk:

(Véleménycikk)Többen írtak sok mindent a mai esettel kapcsolatban, azonban az okokra kevesen világítottak rá! Három rossz tényező együttállása kellett ehhez a balesethez. Mind a három emberi mulasztás, vagy butaság. Egyik, hogy a rendező nem tudta biztosítani, hogy a lassító körül, féktávon, ráadásul kerítés előtt ne álljanak emberek. Olvastam, hogy többször is rászóltak az ott álló emberekre. Régebben ilyen nem volt, a lassító zónából mindig el tudták zavarni az embereket. Még akár azon az áron is, hogy vagy kiveszik a gyorsaságit vagy késleltetik a rajtoltatást. A másik tényező, a nézők felelőtlensége. Ha tapasztalt sok versenyen részt vevő emberek azt mondják, hogy ne állj oda, akkor nem állsz oda, még ha te vagy a Jani! A harmadik ok, bár ez véleményes, a versenyző. Igaz, hogy a versenyző a pályán azt csinálhatja amit akar - tisztes határokon belül természetesen, de a mai rendszerben akinek ma pénze van, az azzal megy, amivel akar. Kb. 10 évvel ezelőttig ez úgy ment, hogy volt az úgynevezett szamárlétra. Túra osztály közel utcai autóval, majd Rallye 2 kis kategóriás versenyautó, és ha ott annyi pontot szereztél, akkor kerülhettél fel az első osztályba, ahol nagyobb autóval is mehettél. Ahogy Ranga László fogalmazott ezek az autók már fegyverek. Senkit se tévesszen meg, hogy mennyire irányítható, menyire a végletekig az úton tartható, tapasztalatlanabb kézben töltött fegyverként hatnak. Át kellene gondolni ezt, és újra vissza kellene állítani, hogy mindenki kis kategóriás kocsival kezdjen.