Az volt a jó, hogy hiánygazdaság ide vagy oda, így működött a rendszer.
S mindenki megértette.
Mert elképzeléseddel SZEMBEN a valóságban ha átültél egy másik buszba azon:
- nem volt minden jó,
- nem működött minden,
- nem azt kapcsolta az a kapcsoló,
- nem volt tiszta,
- nem...............................
- nem.............................
Távolsági járműcserénél (ha tervezett volt) plusz egy napot kaptunk arra - amikor mindkét sofőrt berendelték - 8 munkaórában, játszó ruhába, hogy buszunkat felkészítsük.
Pedig keddről csütörtökre se Jósvafő, se Makó, se Beremend nem ment arrébb és ha addig a két buszsofőr mindegyike odatalált a túlsó végállomásra, négy éven át, akkor attól, hogy mostantól más rendszámú (de soxor ugyanolyan típusú) busszal kell végig menni, oda fog találni ha nem csinál semmit a busszal akkor is.
De a főnökeinknek 40 év tapasztalatuk tanította meg, hogy ha nem adják meg azt az egyszer 8 órát busz felkészítésre, akkor az esetek jó részében az első 30 napban lesz egy 100-200 km-s haza vontatás.
----------------------------------------------------
városi buszoknál kicsit más a helyzet.
Ha a másik busz nem megy:
- leállok,
- hívom a vonal műszakot,
- telefonálok a díszpécsernek
- leülök a járda szegélyre és gondolkodom a világegyetem megoldó képletén.
Mert városi busznál sincs olyan, vagy csak ritkán, hogy :
- minden működik,
- minden ott van mint a másik buszon,
- semmit se kell (kötelezően előírva) ellenőrizni, beírni, beállítani.