trizs77 Creative Commons License 2024.03.20 0 2 164286

Amiről nem szoktunk beszélni, pedig nagyon fontos dolog, hogy az egykezes vagy kétkezes üzem, kb. felére csökkenti az adott autóbusz műszaki okok miatti szolgálat képtelenségét.

 

Nem tudom van e még üzemegységi vagy társasági havi vagy negyedéve rendelkezésre állási százalék vizsgálat?

a boldog békeidőkben ilyet a forgalmi osztály egyik beosztott (legtöbbször kezdő) üzemmérnöke csinált.

Az üzemegység vezető asztalára minden negyedévben odakerült egy lista/névsor.

A táblázat tetején (példa) :

 1./ - BU 77-33 frszú autóbusz...................89/90-es mutatóval.

 

 27./ BX 22-22 frsz-ú autóbusz...................78/90-es mutatóval

 

 198./ BY 44-03 frsz-ú autóbusz...................8/90-es mutatóval

 

Ahol az első szám azt jelentette, hogy a negyed év 90 naptári napjából hány napon volt forgalom képes a busz.

Nem azt, hogy 90 napból valóban 89-t dolgozott, hanem azt, hogy a 90 napból 89 -t dolgozhatott volna mert műszakilag alkalmas volt rá.

 

A két vagy négykezes buszok az ilyen listáknak mindíg a tetején voltak, a tartalék buszok meg mindíg a legalján.