Amiről nem szoktunk beszélni, pedig nagyon fontos dolog, hogy az egykezes vagy kétkezes üzem, kb. felére csökkenti az adott autóbusz műszaki okok miatti szolgálat képtelenségét.
Nem tudom van e még üzemegységi vagy társasági havi vagy negyedéve rendelkezésre állási százalék vizsgálat?
a boldog békeidőkben ilyet a forgalmi osztály egyik beosztott (legtöbbször kezdő) üzemmérnöke csinált.
Az üzemegység vezető asztalára minden negyedévben odakerült egy lista/névsor.
A táblázat tetején (példa) :
1./ - BU 77-33 frszú autóbusz...................89/90-es mutatóval.
27./ BX 22-22 frsz-ú autóbusz...................78/90-es mutatóval
198./ BY 44-03 frsz-ú autóbusz...................8/90-es mutatóval
Ahol az első szám azt jelentette, hogy a negyed év 90 naptári napjából hány napon volt forgalom képes a busz.
Nem azt, hogy 90 napból valóban 89-t dolgozott, hanem azt, hogy a 90 napból 89 -t dolgozhatott volna mert műszakilag alkalmas volt rá.
A két vagy négykezes buszok az ilyen listáknak mindíg a tetején voltak, a tartalék buszok meg mindíg a legalján.