Nem a Z
2024.02.29
|
|
0 0
849
|
Magyarország volt az első európai ország, amely csatlakozott a kínai Egy övezet, egy út kezdeményezéshez, és egyre több jel utal arra, az utolsó lesz, amely az eredetileg többezer milliárd eurós programban marad – adja közre a EuroNews Elaine Dezenski helyzetértékelését, aki a washingtoni Demokráciák Védelméért Alapítvány Közgazdasági és Pénzügyi elemzőcsoportjának vezetője. Olaszország tavaly lépett ki a kezdeményezésből és a többi európai ország is aggódik, látva, hogy Peking küszködik a rendszerszintű korrupcióval. Az eladósodás leküzdhetetlennek tűnik az egyre zsugoródó programban.
A Budapest-Belgrád vasútvonal befejezését ugyan 2025-re ígérték, azonban több szakértők szerint csaknem ezer év, mire kifizetődik. Hasonló a helyzet Ecuadorban, Kongóban vagy Zambiában is a nagy beruházások esetében. Miközben világszerte számos infrastrukturális projekt bukik be, "valami sokkal veszélyesebb veszi át a helyét – a biztonság, megfigyelés és az elnyomás egyfajta autokratikus szövetsége" épülhet ki, ami komoly kockázat Európa számára – írja Dezenski. |
|