Csufi15 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 11969

Melegen könnyen indítható?

Mit jelent az hogy "gyújtás van ha elindul"? Nincs mindig szikra?

Mi alapján győződtél meg, hogy jó a szívató? Cserélted újra? Az úszóházban van egy külön kamra  ahova a szivatónak a szívócsöve  lenyúlik. Ez alul egy lyukon keresztül kapcsolatban van az úszóházban levő üzemanyaggal. Ha ez el van tömődve, a szivató rész nem tud + üzemanyagot felszívni, nem tud föltelni üzemanyaggal. Hiába működik jól maga a szivató. A szivatón is lehet állítani, van a szivató testén egy menet, amivel be lehet állítani, hogy alaphelyzetben-amikor nem kap áramot- milyen mélyre nyúljon ki a felfekvő felülethez képest a tüske.

Ha van MINDIG szikra, és ha melegen könnyen indul, hidegen pedig nem, csak beöntésre, akkor szegény lehet a keverék. Okai: Kevés üzemanyag, vagy sok levegő. Ha a karburátor minden átömlő furata (nemcsak a fúvókák) tiszta és szabadon átjárható és ha a szivató jó- akkor fals levegő. Próbáld meg befogni, vagy betömni a légszűrő nyílását hideg indítás előtt, ezzel kiváltva a beöntést /dúsabb lesz benzinben az keverék/

  • szívótorok repedt, tömítése sérült- kizárva
  • szívőcső alatti rezgőszelep nem zár rendesen- kizárva,
  • a másodlagos kipufogógáz visszavezető rendszerben sem lehet sérült (repedt) vezeték- ezt csak akkor tudod megnézni, ha leveszed és alaposan átnézed ha itt fals levegőt szív, akkor  nics elég vákum, hogy megszívja a benzincsap membránját.  
  • eltömődött kipufogó-emiatt nem tud átöblíteni a kipufogó irányba a henger, és ezért nem tud elég üzemanyag bekerülni a hengerbe.  Ezért csak beöntésre indul. A dob előtti 3 csavarnál leválasztod a dobot a  leömlőcsőről és úgy indítod.
    Ha megy a motor, van elég "ereje", a kipufogógáznak, "megüti a tenyeredet" a kipufogógáz, ha odatartod  a tenyeredet a kipufogónyílás elé kb 10 cm-re , vagy nem igazán érezhető a különbség a kipufogó és a szívó ütem között?
  • kopott gyűrű-nincs elég kompresszió
  • főtengelyszimmering,
  • vagy sérült forgattyúsház tömítés a két blokkfél között,

Meg kéne próbálni, a gyújtás oldalról a főtengelyanyára tett krovával fúrógéppel meghajtani hidegen úgy elindítani. Lehet, hogy nem elég az önindítóval a fordulat, hogy megfelelő vákum, vagy kompresszió legyen. 

 

Ha hidegen nincs elég szikra, lehet elektromos gond is: valami forrasztás kezdi megadni magát (jeladó tekercs, gerjesztőtekercs) vagy gyertyapipa. Én legutoljára gyertyapipával szívtam, mert könnyen lejárt elkopott és hidegen nem adott elég szikrát. Gyertyacsere után elindult, ment, de újra indítani nem lehetett, mert közben a vibrációtól lerázódott, de a gyertyáról nem esett le. Ez egy alattomos hiba. Ennél a motornál a CDI honnan kapja a táplálást, az akkuról, vagy a gerjesztőtekercsről? Egyenáramú, vagy váltóáramú?

 

De úgy tűnik, hogy olyan hibára kell gyanakodni, ami hosszú távon alakult ki és egyre romlott a helyzet. (kipufogó eltömődés, tömítetlenség a hengerben a vákumrendszerben, karburátorban, elektromos vezeték kidörzsölődés. 

Ha sikerül elindítani, utána kéne vele menni meghajtani, és ha utána melegen indul, akkor újra menni vele és megnézni a gyertyaképet.  Majd miután kihűl és indítási próbálkozásra nem indul, újra megnézni a gyetyaképet, (száraz, lucskos ).  

 

 

 

Ha már sok robogót javítottál akkor az alapbeállításokat gondolom tudod. Levegőcsavar 2 1/2 ki. Onnam indítani és a finombeállítást innen kezdeni  Az alapjárati csavart meg addig kell behajtani, amíg a pillangószelep éppen nyitni kezd- ezzel emeli a súbertűt és több üzemanyagot kap, azt lehet látni, meg hallani a fordulaton. 

 

Beállítani  meleg motornál kell az alapjáratot. Először alapjárati csavarral emelni (befelé hajtani)a kell a fordulatot.  A levegőcsavarral legmagasabb fordulatig befelé állítani (1/4) fordulatonként behajtani. De minden csavarás után várni legalább 20 mp-et, hogy be tudjon állni stabilan a megváltozott fordulat, majd az alapjárati csavarral visszaállítani a fordulatot. Ezt kell ismételgetni amíg a hirtelen húzott gázreakció még fennmarad. 

Ezt követően ha megfelelő a gázreakció, hirtelen ráhúzva veszi egyből a fordulatot, akkor 1/2 fordulat a levegőcsavaron vissza.

Ha az alapjárati csavart befelé csavarod több üzemanyagot kap, ha a levegőcsavart befelé csavarod egyre kevesebb levegőt kap.

 

Én így a leírásod alapján látatlanban ezekre gyanakodnék és ez alapján mennék tovább. 

Előzmény: Apuci50 (11966)