sorry..nincs félreértelmezés!-legalábbis az én részemről...pontosan tudom hogy a Soulban csak"puffogtatási segédeszköz" van -és arra céloztam volt viccesen hogy az még nem pótolja az igazi pedálozást, pláne ahogy Balayer csinálja! -(viszont egy jó kisérőautatika-ha tudja játékos kezelni-
-nem tartozik feltétlenül az "autentikusok" fegyvertárába!)- tudhat használható harmonikus basszus-meneteket produkálni, különböző stilusokban, akár még walking bass-t is, de nem tud komponált dall lamot, basszu-szólamot, stb.produkálni, azt sk. (v.sl!) ki kell játszani- pedálon, esetleg balkézzel. (És
viszont a mai nagy keybordokban mint a Genosz vagy a Korgok, Ketron, stb. megtatlálhatók együtt az immár egyre jobb Hammond-klónok + a kisérőautomatika...dehát ez OFF téma lenne, és csak hosszú oldalakon lehetne igazán tárgyalni..) -csak azért tettem arról emlitést, (ismétlem, vicces szándékkal!) hogy jelezzem: az univerzális pedáltudás tmég az sem pótolja...
- mégegy dolog, hamár: a kétlábas pedéljátéknak van egy FÖNTOS zenei előnye a mégoly virtuóz ballábbassal szemben: igazi és jól kontrolható legátót (nomeg akár kettősfogást is) lehet igy játszani a klasszikus v, eredeti Hammond "szögletes" basszushangján is, nincsenek különböző kis szünetek miközben az egyláb nagyobb intervallumokat ugrik!...
-..."A Hammond orgonista elsősorban nagybőgős." - zeneileg nagyon igaz! - épp azért sajnálattal csodálkozom, hogy a mai jó Hammondosok általában nemigen próbálják a hangszereiket ennek érdekéban korszerüsiteni, pedig a mai modern időkben ehhez szinte minden adva vagyon...(Balayer
és nyomdokain Barbara még ma is talán pionir-kivételek a nagyok közül -pedig nekik nem volt még annyi technikai lehetőségük, de megoldották, zenei igényesséből...) -talán féltik az "autentkájukat"
és nem mernek elszakadni a J.S.&Co.-féle régi Hammondtechnikai kötöttségektől, még ha mai klónok
(+ MIDI) lehetőségak a kezeik alatt is lennének...Pl. a 20+ éves öreg VK-mon a (kéz v. láb) drawbár basszushoz -kiváltva azt vagy tetszés szerint keverhetek szabályozhatóan (és touchérzékenyen!- a pedálom is olyan-) samlple basszus (bőgő, bassguitar, Rhodes-bass v. akármi más -akár percussiv- ) hangokat, saját készletből (sajnos nemigazán jók és nem editálhatók) vagy és plussz külső MIDI szintikkel - a lehetőségtől már-már szédül az ember feje - a bőség átka! (ja és közben a manuálokkal
akár a Legend expandert is hajthatom, ha autentikusabb Legend-soundot akarok...)
- és mindentől függetlenül mindenesetre köszönöm segitőkészségedet!!
- "olyan Crumar hangzásút is" - próbáltam átmentni a basszusát, mikor az orgonát nyugdijaztam -(a DP megjelenése miatt, végül is elsősorben zongorista vagyok-) más, egyébbként nagyteljesitményő szintikre, de itt speciális nehézségekbe ütköztem, amibői igen érdekes tanulságokat tudtam levonni,
de végül letettem róla -nem maga sound per se vonzott annyira, hanem a különlegesen jó univerzális és praktikus használhatósága -de ez amár Off témába fut, jóllehet érdekelhet másokat is...
-.."Milyen hangszeren játszol pl. otthon? Hogy lehetne ezen segíteni? " -mint fennt leirtam, orgona ügyben ugyancsak el vagyok látva hangszerrel és knowhow-al egyaránt, de végül is inkább a D-zongorát használom, a maga szintén sokrétü technikai lehetőségeival...
-...az a baj, hogyha az ember a kezébe kap hirtelen egy rég áhitott új dolgot, az első öröm után mindjárt tvábbb igényeskedik, ha már lúd, legyen jobb, majd mégjobb alapon -végtelen harc, s közben hajlamos az ember elfeledkezni a jó ZENÉRŐL...és csak költöd a nem megtérülő pénzt, ha van...