Na ebben további félreértelmezések vannak részedről.
A Soul nem kíséretautomatikás. Az orgonista adja meg a jellemző alaphangot. Nem harmóniafelismeréssel, hanem kézzel bepötyögi. Aki ilyet használ az minden, de nem kezdő, ugyanis gyakorlatában ilyenhez szokott, szóval általában rendelkezésre áll a kétoktávos sugaras basszpedálja pl. egy A-B-C-n. Azonban mit tegyen szegénykénk, ha nem tudnak egy komplett B3/122 rendszert keze alá tolni mert épp nem található, vagy nincs keret rá, vagy nem fér be? Na, akkor kerítenek egy digitálisat. A kétmanuálos klónok előfordulása az egymanuálosokhoz képest kb. a százada. Namost hogy ehhez még legyen egy használható midi basszpadálsor is, az meg még annak is a százada. Ekkor jön be ez a programozási segédeszköz, mert viszont sus pedál minden bokorban található és ennek rövidebb, hosszabb nyomogatásával a legtöbb basszus frazír pótolható. Szóval a beírt kíséretautomatikát nem tudtam értelmezni. Biztos nálam van a hiba.
Gyorsan ki is próbáltam, mert a JG basszpedál mellett ennek eddig nem láttam szükségét. Hát az én pedálommal nem jó. Ez a legolcsóbb kocka vaspedál, ami zongorára megfelelő 98%-ban. Gyorsan a megfelelő alaphangra tudom tekerni az adott hosszúsággal, de... az én pedálomnál felengedéskor is megszólal. Szóval el is felejtettem, amúgy sem aktuális. Ha meg kell a lábbasszus, a kis JG pedálom 6 kg. Berakom szatyorba és elviszem.
A szándék a Viscount részéről méltányolandó.
(15 éve amikor megalkottam, a sampleres Tehtube's B3 megoldásom szerintem hatásosabb volt. Többrétegű puffanást rendeltem a 808 Bass-chord regisztrációhoz. Ütésérzékeny, tehát a hangerejét lehetett szabályozni. Az egyere erősebb hangnál egyre hosszabb, de azért még rövid lecsengést alkalmaztam. Kromatikus skála helyett kb. tercenként vált hangmagasságot, hogy a laza láblógatós játékot adja. És a végén teljes velocity esetén kiütötte a 808-alaphangzást, a lecsengést és bejött a kitartott lábbasszushang. Így kicsit odafigyelős balkézjátékkal a teljes walking basst meg tudtam oldani. A balladákat nem, mert oda 3 manuál, 3 végtag kell.)
Igen, Balayer klasszikus iskolával lábbasszusozik. Mint Fassang Laci, szintén két lábbal pl. itt: https://youtu.be/azXguU_e97s?si=9Mp2exuZXjtmRiRI&t=1052 Ez is egy eredeti előadásmód, -mint írtam- kedvelem, fő a változatosság. Azonban ebben az esetben a basszushang konstans. Mindig ugyanúgy szólal meg.
https://www.youtube.com/watch?v=T7MoGiuH9gk
Kéz+láb esetén elvileg mindig másképp, szintén a változatosság miatt. A kettős megszólalás mellett a swell pedál is összetett, loudness hangerőkülönbséggel gazdagítja.
A jazzben a legfontosabb szólam a basszus. A Hammond orgonista elsősorban nagybőgős. Erre van kihegyezve a játékmód. Nem árt persze ha a jobbkezével is tud kezdeni valamit, de az a következő lépcsőfok. Rockereknél, vendéglátóban más a helyzet, ott a dob az alap.
Ok, sokat fejlődött a szintetizátor a negyvenes évektől. Egyre szebb, jobb analóg majd digitális hangzást nyújtanak, de ez köztudott.
Nincs midi basszpedálod? Mert azzal egyszerű lenne az élet, bármilyen hangszínt hozzárendelhetnél valamilyen szintetizátorból. Talán még olyan Crumar hangzásút is. Milyen hangszeren játszol pl. otthon? Hogy lehetne ezen segíteni?