Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.01 0 1 89235

Sziasztok!

 

Kicsit elmélkedtem, hogy kell e nekem Bmw R 1300 Gs?

 

Szerencsére engem már nem nyomaszt az 1250 Gs eladásának kérdése, a DOHC GSA-t pedig jó áron el lehet adni, így azt hiszem szabadon tudtam az ügyön "gondolkodni". Minden esetre Mező Jani Motorrevü cikke tetszett a legjobban, a címe is sokatmondó: Viharkeltő

 

Szóval a tesztről lemaradtam novemberben, azért élőben megnéztem, ráültem, és meg kell állapítsam, hogy tetszik.

Elolvastam minden tesztet, beszámolót, cikket, hogy kicsit okosodjak.

 

Mi az ami az 1250 Gs-ben nem tetszett, és az 1300 Gs-ben esetleg javítottak rajta?

 

Plusz:

 

- Az 1200 Gs Lc nagyon, az 1250 Gs Lc kevésbé zajos a blokkja. Mackó egyértelműen állította, hogy sokkal csendesebb. Hurrá!

 

- Bár nem vagyok egy gyorsváltó fun, de az csak magasabb fordulaton volt élvezhető. Mackó szerint nagyon jó lett (5000 fordulat alatt is) Hurrá!

 

- Ugyan az első kerék felől feljövő zajról nem beszéltek, de teljesen új az eleje, és egy kis műanyag záró elem is van ott. Talán hurrá?! Teszt kell!

 

- A hosszabb áttétel nem hiányzott annyira, mint a lég-olajos szériánál, de azért örülök, hogy Mező Jani szerint változott ebbe az irányba. Hurrá!

 

- Az 1250 Gs fékével elégedett voltam, de az integrál fék változtatás, és a fékezés hatékonyságának növelése jó. Hurrá!

 

- És próbáltam az áron is gondolkodni, főleg azon, hogy alapáron 7,5 m Ft, és ebbe 8 db új extra is benne van, ami az 1250-ben fizetős volt. Hurrá!

 

- A - 12 kg nagyon jó, mert az öregedéssel, úgyis könnyebbre vágyom. Hurrá

 

- TFT kijelző, bár az 1250-en alapáras volt már, nekem tetszik. Hurrá!

 

 

Akármilyen szerényen is konfiguráltam, 9 m Ft fölé kerültem. Nagyon el kell gondolkodni rajta, hogy az alap verzió is elég, sok fontos extra alapáras. Pl a tempomat, az új fékező funkcióval, a kipörgésgátló, az Integral ABS Pro, + 2 menetprogram (Eco, Rally), emelkedő aszisztens HSC, Lion akku, RDC guminyomás ellenőrző, markolatfűtés, új futómű (itt a rugók talán kézi tekerősek, de elfogadnám, mert a DSA már kicsit soknak, túl bonyolultnak tűnik!!) És a gyorsváltó talán utólag is bekerülhet, de én elvoltam a normál váltóval is, főleg, hogy a kuplung vajpuha volt az 1250 Gs-en is, gondolom nem rontottak rajta (és az új váltó talán jobb is lett, igaz Tux?)

 

Minusz:

 

- A rosszabb szélvédelem szerintem bőven kezelhető, én úgy is fabrikálnék rá valamit, alapáron kézzel állítható

 

- A 80 ezres kardán csere, a lég olajosnál is javasolható lenne, ott sem fizették ki, ésszel használva kb örök élet szerintem.

 

- A mátrix lámpa tényleg megosztó, de Mackó szerint nagyon jól világít, és kanyarfény nélkül alapáras. Rajta ülve csak az előnyét élvezem úgyis.

 

- A nagyobb teljesítmény nekem nem kell, az 1250 is szinte már sok volt nekem, de ott az ECO mód, az gondolom a lég-olajosok szintjére butít.

 

 

Egyéb kisebb dolgok elviselhetőek, megszokhatóak, kulcs nélküli indítás, kis rekesz elől a tankon, irányjelző kézvédőbe (ez kicsit kínai?), MSR motorfék szabályozó (na ezt nem tudtam értelmezni, bár az 1250-ben is volt azt hiszem)

 

 

Szóval rezeg a léc, egy alapáras, fehér megrendelésén gondolkodom, de a teszt azért csak kéne.

 

 

Szóljatok már hozzá, hogy miért ne rendeljem meg! Segítsetek!