Dolgoztam egy cégnél flottamenedzserként, ahol az volt az egyik feladatom, hogy az addig használt Vehco-rendszert (https://www.addsecure.com/product/co-driver-weboffice/) FleetBoard-rendszerre cseréljem. Ez a rendszer járműoldali eszköze. Van benne hátul egy SIM-kártya, elöl pedig képes arra, hogy a sofőrkártyát behelyezve azonosítsa a járművezetőt és adja át az adatokat a tachográfnak. De működött fordítva is, tehát, hogy a tachográfba helyezett sofőrkártyáról azonosította a járművezetőt. Ennek az volt az értelme, hogy azokban a kisebb járművekben, ahol nem volt beépítve tachográf is lehetett használni, mert a sofőrkártyával rendelkező sofőr azt behelyezhette, akinek pedig nem volt sofőrkártyája, az kaphatott egy azonosítókártyát, ami alapján őt is felismerte a gép.
Ez is, mint sok más rendszer márkafüggetlen, bár a Daimler AG járműveihez fejlesztették. Azokban teljeskörű dioagnosztikát is végez, de a webes oldalon még az irányjelző, retarderm fékpedál, vagy egy-egy adott ajtó használata is látszik. Az idegen márkáknál a szabványos adatbuszon kapott információkat dolgozza csak fel, tehát fogyasztási adatok, kerékimpulzus, ajtójel, ilyesmi elérhető a helyadatok mellett.
Attól a cégtől, ahol ezt kezdtük volna használni, végül visszatértek a Vehco-rendszerre (gazdasági megfontolásból). A közlekedésszervező cégnél, ahol jelenleg dolgozom három partnerünk Vehco-t használ, egy YellowFox-ot, egy meg valami mást.