Régen nagy kérdés volt ez a monó-sztereó lezlieffekt. De legtöbbször vagy mi nem állhatunk (színpadon, nézőtéren) pont középen hogy vegytisztán halljuk a himbálózást, vagy a hangszer nincs középre panorámázva. Van aki szereti ezt, én nem igénylem. Ráadásul mivel játékom 3/4-e otthon stop állásban van (1/4 tremolo), ezért nem is létkérdés.
Élőben mások az elvárások.
(Egyszer volt, kb. 25 számot végignyomtam direkt álló Motion Sound lezlivel, csak a c3-al erősítettem a hangzásra. Az utolsó szám legutolsó akkordjánál nyomtam meg a tremolót!)
Bemutattam korábban képeket, hogy többen az igazi Hammondnál is a lezlit hátradugják és a kimikrofonozott hangot kérik vissza kontrollba. Már értelmetlen a sztereó, ellenben mégis jól szól a hangszer a PA-n át. Egy lezlieffektnek valahogy ezt kellene tudnia. A régebbi effekteknél valóban nagy nehézséget okozott. Annó a VK7-emnél erősen hullámzott a lassan forgó hang, zavart. Tremolónál meg mintha a sebesség változott volna. A mostani Lester, Legend, Soul effekteknél figyeltek a monó hangzásra, szerintem teljesen rendben van. Otthon a Legend és Soul is az egy Alto Ts-312-n szól monóban, nekem jó. Ezt be is mutattam Magi Krisztiánnal az összevetésben nemrég. (Azóta kiismertem a Soult, elvárásaimhoz jobban hozzáigazítottam, ahogy évek alatt a Legendet is)
https://www.youtube.com/watch?v=nBLoQ3Zmxi0
Ugyanezt teszem én is, a vonalfelvételek esetében kihasználom a sztereó adta lehetőségeket, de van monó beállítás is. Ámbár a Legend/Soul esetében nincs különösebb jelentősége. Ha csak egy jackdugóval jövök ki, akkor is rendben szól.