Nekem sem mindegy, miben ülök, én is azért választottam a RAV4-et. A hibridet változatot meg a helykínálat/fogyasztás arány miatt (bár nálunk nem lehet kapni belőle sima benzinest). Na meg mert az Auris-nál nagyon megkedveltük a Toyota hibridrendszerét.
Én már háromszor voltam a RAV4-gyel Németországban: egyszer Hannoverben, egyszer Stuttgartban, egyszer pedig Kölnben. Kétszer két felnőtt, legutóbb pedig három felnőtt utassal. Utóbbi alkalommal feltettem a tetőboxot is, hogy kényelmesen elférjünk a cuccokkal (hűtőtáska, az én kütyüim, amik mindig a csomagtartóban vannak, stb.). Kétszer szép időben mentünk, 120-135 között, 6,4-es fogyasztással. Ehhez képest egy extra felnőtt és a tetőbox, valamint a végig zuhogó eső egy liter pluszt jelentett, de még így is 7,5 alatt maradt az átlag.
Az enyém is FWD, mert bár egy dombon lakunk, de évente max. 2-3-szor fordul elő, hogy nem tudok feljönni, de akkor lent hagyom a domb alján és felsétálok. A 3500 euró felárat egyszerűen nekem nem éri meg, pláne ha még az extra sújt, fogyasztást és meghibásodási lehetőséget is bele számolom. Nálunk 10 év (vagy 160 ezer km) teljeskörű jótállás van a Toyotákra. 3 év gyártól, a következő 7 pedig a Toyota Europe-tól, ha minden szervizt márkaszervizben végeztetsz el (Toyota Relax Garantie). A multkor ennek keretében cserélték a hat éves Auris-on a bal tükröt, mert akadozva nyílt/csukódott. Az Aurisban mot van 100 ezer, a RAV4-ben 33 ezer. Emiatt viszont mi megtartjuk a Toyotáinkat, ha lehet, tíz éves korukig. Addig talán nem is rohadnak péppé. Tehát legközelebb három év múlva veszek új autót (ha még megtehetem), de azt is az Auris helyett.
Jelenleg Ausztriában nyolcezer euróval drágább ugyanaz a RAV4, mint amit 2022 márciusában rendeltem, ennyi pénzt pedig nem adnék egy RAV4-ért. Inkább veszek egy Yarist, ha muszáj. De amíg nem törik totálkárosra, vagy el nem lopják, szerencsére nem muzsáj. Szóval maradnak, de ha autóra költenék, van mit venni a Saab-hoz. Az még közel sem tökéletes. :o)
Amúgy a Saab a RAV4-gyel van csererendszámon, és mivel a RAV4 erősebb, ezért nem jelent sem a biztosításban, sem az adóban, sem az autópályamatricában többletköltséget. Ha a Saab-bal megyek, a RAV4 marad rendszám nélkül a mélygarázsban. Kettővel úgysem tudok egyszerre közlekedni. :-)