hamvasat Creative Commons License 2023.12.22 0 1 89148

Sziasztok!

Ritkán szoktam hőbörögni, de most fogok...

Lehet majd rá mondani, hogy szarjam le, használjam, ne nézegessem és úgy is fogok tenni, mert mást nem tudok, de nálam ez megpecsételte a motor és talán a BMW sorsát is.

2021-es R1250GS a mocim, mivel volt egy csuklótörésem, az idei év meg a derekam miatt maradt ki, így csak 17e km van benne. Mindig garázsban állt, tisztán tartottam, vigyáztam rá.

Mikor megvettem, karosszéria fóliát raktam azokra a részekre, ahol tudom, hogy csizma, térdem hozzáérhet, illetve ahova felverődhet kavics.

Kezdődött ott a sztori, hogy a szelepfedélre rácseppent egy csepp benzin, amit azonnal letöröltem, de már ennyi elég volt, hogy felmarja a festéket. Bosszankodtam, elvittem fényezőhöz mindkét deknit, hogy fesse le rendes festékkel. Bosszankodott a fényező, hogy teljesen le kellett kapargatnia az eredeti festéket, mert nem lehetett rádolgozni, és csiszolni se nagyon lehetett, mert kenődött, mint a takony. Egy szóval valami nagyon gagyi festék a gyári.

Nagyon figyelve a motor kényességére, minőségi, ph semleges szerekkel takarítottam mindig.

Feltűnt, hogy hiába nem hagyom rajta a bogarakat napokig, mégis a fényezett elemeken belemaródik a lakkba, csak polírozással lehet eltávolítani. Igenám, de a legfinomabb polírpasztám (profi termék az is) beopálosítja a fényezést. Ez azért is érdekes, mert ez a paszta annyira finom, hogy inkább csak fényesítésre jó, karceltávolításra csak nagyon lágy fényezésnél, amilyenek általában az utólag olcsó kategórás lakkal fényezett autókon van. Gyakorlatilag a hologrammentesítő lett az a szer, amivel vissza tudtam polírozni, de kb. tízszeres munka árán, mint bármely más, eddig a kezeim között járt motort.

Kitaláltam, hogy rakok rá kerámia bevonatot, hàtha az megvédi a bogármaradványoktól.

Egyúttal nagy nehezen szereztem olyan kerámia bevonatot, ami kerekekre és a blokkra is felvihető airbrushal.

A fényezett elemek kész vannak, nekiálltam a blokknak. Előtte leszedtem a karosszéria fóliákat és ekkor lepődtem meg. Ilyen kis futás mellett, 3 év alatt az a kevés nap, ami érte a mellékelt képen látható módon kifakította a motor fényezését. És a poén, semmivel sem lehet felpolírozni.

A felniken lévő gyári festék is kenődő, nem lehet polírozni. Ráadásul a küllőkön annyira vékonyan fújták, hogy itt ott kikandikál a fehér alapozó is.

Jó pár motornak megcsináltam már a teljes kozmetikáját, polírozással, mindennel, de ilyen gyenge minőségű bevonatokkal még soha nem találkoztam.

Többek között az 1200GS LC-met is, annál 40e km alatt nem volt semmilyen mattulás, színeltérés a védőfóliák alatt sem.

Két RT-t is csináltam, egy 1200LC-t, meg egy DOHC-t és azokon is minőségi bevonatok voltak. Egy K1600GT is járt nálam, amin egy éves bogártetemek virítottak, egy mosás után egy finom polír eltüntetett minden nyomot.

Azt, hogy a kapaszkodó műanyag sorjája megvágott nem nagy ügy, mivel azért a műanyag elemek egész jó minőségűek még ezen. De az 1300asokon már az is kínai hatású.

Tudom, hogy az én hülyeségem, de szeretem újszerű állapotban tartani a motorjaimat, mert nem csak menni szeretek vele, hanem csak úgy gyönyörködni benne. Nem tudom, hogy fognak kinézni az 1250-ek tíz évesen, de nem túl bíztató az előjel. Pedig kezdtem hosszútávon gondolkozni benne, de ez elvette a kedvemet.

Lehet a végén DOHC-ézni fogok én is :-))))

Hogy jót is mondjak, múltkor volt szó róla, hogy valakinek megfakultak a műanyagok. Igazából az valószínűleg csak vékony koszréteg "patina". Nekem a Koch Chemie Green Starral, 1:5 arányű higításban, alapos keféléssel szépen lejött minden.