Sziasztok!
Ritkán szoktam hőbörögni, de most fogok...
Lehet majd rá mondani, hogy szarjam le, használjam, ne nézegessem és úgy is fogok tenni, mert mást nem tudok, de nálam ez megpecsételte a motor és talán a BMW sorsát is.
2021-es R1250GS a mocim, mivel volt egy csuklótörésem, az idei év meg a derekam miatt maradt ki, így csak 17e km van benne. Mindig garázsban állt, tisztán tartottam, vigyáztam rá.
Mikor megvettem, karosszéria fóliát raktam azokra a részekre, ahol tudom, hogy csizma, térdem hozzáérhet, illetve ahova felverődhet kavics.
Kezdődött ott a sztori, hogy a szelepfedélre rácseppent egy csepp benzin, amit azonnal letöröltem, de már ennyi elég volt, hogy felmarja a festéket. Bosszankodtam, elvittem fényezőhöz mindkét deknit, hogy fesse le rendes festékkel. Bosszankodott a fényező, hogy teljesen le kellett kapargatnia az eredeti festéket, mert nem lehetett rádolgozni, és csiszolni se nagyon lehetett, mert kenődött, mint a takony. Egy szóval valami nagyon gagyi festék a gyári.
Nagyon figyelve a motor kényességére, minőségi, ph semleges szerekkel takarítottam mindig.
Feltűnt, hogy hiába nem hagyom rajta a bogarakat napokig, mégis a fényezett elemeken belemaródik a lakkba, csak polírozással lehet eltávolítani. Igenám, de a legfinomabb polírpasztám (profi termék az is) beopálosítja a fényezést. Ez azért is érdekes, mert ez a paszta annyira finom, hogy inkább csak fényesítésre jó, karceltávolításra csak nagyon lágy fényezésnél, amilyenek általában az utólag olcsó kategórás lakkal fényezett autókon van. Gyakorlatilag a hologrammentesítő lett az a szer, amivel vissza tudtam polírozni, de kb. tízszeres munka árán, mint bármely más, eddig a kezeim között járt motort.
Kitaláltam, hogy rakok rá kerámia bevonatot, hàtha az megvédi a bogármaradványoktól.
Egyúttal nagy nehezen szereztem olyan kerámia bevonatot, ami kerekekre és a blokkra is felvihető airbrushal.
A fényezett elemek kész vannak, nekiálltam a blokknak. Előtte leszedtem a karosszéria fóliákat és ekkor lepődtem meg. Ilyen kis futás mellett, 3 év alatt az a kevés nap, ami érte a mellékelt képen látható módon kifakította a motor fényezését. És a poén, semmivel sem lehet felpolírozni.
A felniken lévő gyári festék is kenődő, nem lehet polírozni. Ráadásul a küllőkön annyira vékonyan fújták, hogy itt ott kikandikál a fehér alapozó is.
Jó pár motornak megcsináltam már a teljes kozmetikáját, polírozással, mindennel, de ilyen gyenge minőségű bevonatokkal még soha nem találkoztam.
Többek között az 1200GS LC-met is, annál 40e km alatt nem volt semmilyen mattulás, színeltérés a védőfóliák alatt sem.
Két RT-t is csináltam, egy 1200LC-t, meg egy DOHC-t és azokon is minőségi bevonatok voltak. Egy K1600GT is járt nálam, amin egy éves bogártetemek virítottak, egy mosás után egy finom polír eltüntetett minden nyomot.
Azt, hogy a kapaszkodó műanyag sorjája megvágott nem nagy ügy, mivel azért a műanyag elemek egész jó minőségűek még ezen. De az 1300asokon már az is kínai hatású.
Tudom, hogy az én hülyeségem, de szeretem újszerű állapotban tartani a motorjaimat, mert nem csak menni szeretek vele, hanem csak úgy gyönyörködni benne. Nem tudom, hogy fognak kinézni az 1250-ek tíz évesen, de nem túl bíztató az előjel. Pedig kezdtem hosszútávon gondolkozni benne, de ez elvette a kedvemet.
Lehet a végén DOHC-ézni fogok én is :-))))
Hogy jót is mondjak, múltkor volt szó róla, hogy valakinek megfakultak a műanyagok. Igazából az valószínűleg csak vékony koszréteg "patina". Nekem a Koch Chemie Green Starral, 1:5 arányű higításban, alapos keféléssel szépen lejött minden.