Igazság80 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 1624

1:  Nyilvánvalóan a "kicsi/kemény"  meghatározást kértem ki, mert én bizonyosan nem állítottam ilyet...

 

A KÖR meg a szóban van, csak itt KÜR ruhába öltözött be.    Ahogyan a KERing szóban ugyanez KER ruhát ölt.   De a KERING éppen  KARING is a kacs-KARingó szavunkban.  Itt a KÖR a KAR ruhát veszi fel.  A KORong esetén meg kOR bőrbe bújt.   Ez a gyök olyan mint a Bruce Wilis Sakál-ja,  folyton változtatja a külsejét.))

 

De ettől még a kör kör marad továbbra is.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2:  A SZARV  szó  nem tartalmazza a KÖR elemet, de ez nem tudom mitől volna probléma.  Máshogy közelítették meg ezt a szót, ez a SZÁR  szóhoz köthető.  Ami meg egyébként szintén egy hengerded csőforma dolgot jelent (üreges) .    Igazából a KÜRT hangalak elsősége épp emiatt lényegtelen is ebből a szempontból, mert a  szarv és a hangszer is egy csőszerű ----tehát köralapú--- üreges test.  Ez a fő.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3:  KÜRT és KÜRTŐ szavak hangalakilag majdnem ugyanazok,  lényegét tekintve meg teljesen meg is egyeznek.   1. verzió hogy a KÜRT meg lett toldva egy Ő hanggal.  2. és szerintem ez a valószínűbb : 

 

A KÜRTŐ  szó tömörödhetett KÜRT-re.  Ilyesmire van példa a nyelvünkben  a CSONKA-CSONK  viszonylatában is mondjuk.   A másik indokom meg az hogy egyszerűen annyiféle dolgot neveztek/neveznek meg KÜRTŐ néven amiről még CZ-F sem ír, hogy már a puszta  statisztikai valószínűsége is ezt támasztja alá. 

 

És ezek közt igen ősi dolog is van mint a halászok kürtője, vagy a barlang kürtője akár.  A halászattól sokkal régebbi ősfoglalkozások azért nem hemzsegnek ezerszámra.))    

 

De annyiból lényegtelen is a sorrend, hogy tényleg bármi ami kürt és kürtőként van/volt megnevezve az kivétel nélkül mind ÜReges KÖRforma dolog lesz.  Ez a közös mindegyikben...

Előzmény: kitadimanta (1623)