- Először gyertyát cserélnék, mert lehet, hogy nyomáson nem ad le szikrát.
- Még bontás előtt azt próbálnám meg, hogy indításkor az ülés szerelőnyílásán keresztül az ujjammal bedugnám a légszűrő szívónyílását és úgy indítóznék. Ha így indul, akkor a szivató nem működik rendeltetésszerűen. De ez nem szokott ilyen hirtelen hibát okozni.
- Ha ez nem segít akkor szerintem a szívótorok alatti visszacsapó szelep nem zár rendesen, vagy simán letört az egyik lamellája. Ez szokott ilyen jelenséget produkálni, ráadásul egyik pillanatról a másikra.
Amikor a dugattyú sűrítési fázisba mozog, akkor nem tud süríteni, mert a membrán nem zár és a nyomás elmegy. Hiába van szikra és benzin, nem indul. Ha letört az egyik lamella, akkor ki kell halászni a forgattyúsházból, mert, ha fémből van, akkor szétkaristol mindent. Ha mágnesezhető akkor, kis teleszkópos mánessel be lehet nyúlni a forgattyúsházba és azzal kihalászni, akár sűrített levegővel elmozdítani, ha olyan helyen van.
Előbb le kell bontani odáig és ha ez a gond, akkor itt be lehet olcsón szerezni, tömítéssel együtt:
https://www.motorosoknak.hu/membran-karburator-tomites-p-13124.html
Ülés kiszed. A légszűrőt (2 csavar fogja oldalt a blokkhoz) és a karburátort le kell szedni, a szívócsonkot 4 imbusz csavar rögzíti. Alatta van a membrán /rezgőszelep, vagy visszacsapó szelep/. Gyakorlottaknak 10 perc kicserélni, de amatőrönek sem több 30 pecnél.
Lehet még főtengelyszimmering is, de annak a főtengelyen olajos nyomának kellene lenni.
Vagy a haverok szórakoznak veled és deugaszolták a kipufogódat.)))
Ha megjavítod, bármi legyen is a probléma, osszd meg velünk is a megoldást, hogy tanuljunk az esetből.