Csufi15 Creative Commons License 2023.11.21 0 0 11961

 

  • Először gyertyát cserélnék, mert lehet, hogy nyomáson nem ad le szikrát.
  • Még bontás előtt azt próbálnám meg, hogy indításkor az ülés szerelőnyílásán keresztül az ujjammal bedugnám a légszűrő szívónyílását és úgy indítóznék. Ha így indul, akkor a szivató nem működik rendeltetésszerűen. De ez nem szokott ilyen hirtelen hibát okozni. 

 

  • Ha ez nem segít akkor szerintem a szívótorok alatti visszacsapó szelep nem zár rendesen, vagy simán letört az egyik lamellája. Ez szokott ilyen jelenséget produkálni, ráadásul egyik pillanatról a másikra. 

 Amikor a dugattyú sűrítési fázisba mozog, akkor nem tud süríteni, mert a membrán nem zár és a nyomás elmegy. Hiába van szikra és benzin, nem indul.  Ha letört az egyik lamella, akkor ki kell halászni a forgattyúsházból, mert, ha fémből van, akkor szétkaristol mindent. Ha mágnesezhető akkor, kis teleszkópos mánessel be lehet nyúlni a forgattyúsházba és azzal kihalászni, akár sűrített levegővel elmozdítani, ha olyan helyen van.

 

Előbb le kell bontani odáig és ha ez a gond, akkor itt be lehet olcsón szerezni, tömítéssel együtt:

https://www.motorosoknak.hu/membran-karburator-tomites-p-13124.html

 

Ülés kiszed. A légszűrőt (2 csavar fogja oldalt a blokkhoz) és a karburátort le kell szedni, a szívócsonkot 4 imbusz csavar rögzíti. Alatta van a  membrán /rezgőszelep, vagy visszacsapó szelep/. Gyakorlottaknak 10 perc kicserélni, de amatőrönek sem több 30 pecnél.

 

Lehet még főtengelyszimmering is, de annak a főtengelyen olajos nyomának kellene lenni.

 

Vagy a haverok szórakoznak veled és deugaszolták a kipufogódat.)))

 

Ha megjavítod, bármi legyen is a probléma, osszd meg velünk is a megoldást, hogy tanuljunk az esetből.

 

 

 

Előzmény: Ppet14 (11960)