taurus99 Creative Commons License 2023.11.14 0 5 617

Szerintem egy nagyon jó kezdeményezés,és mimt a 37-es vonalnál is láttuk, dűlőre lehet jutni. 

Szerintem teljesen jó alternatíva lehetne a vonal, mivel 3 fontos vonalat is össze köt, és csak cc 35 km. A teherforgalom Papkesziig (azt hiszem) adott. Csajág-Lepsény között tehermentesítésre istökéletes lenne, lláne ha azt a 9 km-t villamosítanák, teszemazt, önműködő térközösre átépítenék.

Nyílván, nem tudom, hogy mennyire kellene mélyen a zsebbe nyúlni hozzá, de hosszútávon megérné, szerintem. 

A nyomvonalvezetése Lepsény-Csajág között ahogy térképen nézem, csak az íveknél indokolja az 50-et, a kettő között, nyugodtan lehetne 80-as a pálya.

Csajág-Hajmáskér között, ha egy laza 60-at kilehetne csiholni a szakaszból,akkor kb 23 perc alatt lelehetne érni  Csajágig, 33 perc alatt pedig Lepsényig ami fele, hanem 3-ad annyi idő, mintha körbe menne a vonat Fehérvár fele. Személyvonatok, vagy távolsagi vonatok szempontjából, nyáron a 1987/88-as (18-óta megszűnt) vonatpárt is visszalehetne allítani, évközben meg Siófok-Veszprém, Siófok-Győr között, lehetne szemelyvonatokat közlekedtetni. De akár csak Lepsény- Veszprém között, csatlakozva a 30-as, 29-es és a 20-as, 11-es vonalakon közlekedő  vonatokhoz. 

Nyílvan ami baj, hogy anDesiro/Csörgők megbízhatatlqnok jelenleg. Debha egy adott esetben a gyorsokat nézzük, 100-km/ h bőven elég.

Nyílván, Csajág-Hajmáskér között nincs sok esély a villamosításra.(Előbb lesz a 26,29-es vonal végig megküldve.)

A szomorú az, hogy a vonalban nagyon sok potenciál nimcs kihasználva. Pont mint a 35-ösön (ott annak köszönhetően, nem rakodnak semmit, mivel az államvasút elmarta a fogyasztókat, bár ott is ha ilyen szepen leülne a vállalatok képviselőivel a vasút, talán eredményre vezetne.).

Ha a 44-es, illetve a Szabadbattyán-Börgönd villamosítva lenne, akkor pl. Hajmáskértől egészen (Hajmaskér-Csajág-Szabadbattyán-Börgönd-Pusztaszabolcs) ig,  Lehetne főleg a nyári szezonban, egy elkerülő útvonalat adni, Székesfehérvár tehermentesítésére, ezáltal, csökkenne a zavarérzékenység és nőne a szállítási kapacítás. 

Vagy ha van egy Vis Maior, a 30-ason, esetleg a 29-esen, akkor pl. (Most Battyán-Csériről beszelek.) Nem lenne elzárva a pálya órákra, hanem terelni szépen a vonatokat, és néhány perc késéssel, de lebomyolítható lenne a vonatközlekedés. 

A Villamosítás, pont ezért lenne lényeg, mivel nem kellene a Gépcserékre várni, hanem csak Suhannának adott esetben az IC-k és a vonatok. Mivel a 29-es is önműködő térközös pálya.

Száz szónak is 1 a vége.: Nagyon örülök, hogy valaki foglalkozik a pályával, annak jövőjével, így bízom benne, és sok sok sikert kívánok ahhoz, hogy a terv, elképzelés sikerüljön. Talán, ha Enying-Lepsény között meglenne a pálya Csinálva, normálisan, még Veszprém Enying is jó viszomylat lenne. (Persze ha lenne rá kereslet.) De addig is, Pénz és akarat kell hozzá.