Templar Creative Commons License 2000.04.27 0 0 1947
Bka-

A turbóval az a helyzet, hogy szerkezeténél fogva tisztán fordulatszámfüggő a működése.
Nyilván a földi járműveken is ;-) az a helyzet, hogy van egy turbonyomás mérő a műszerfalon, ami álló motornál a környezeti nyomást mutatja, beindulás után valamivel kisebbet és a ford. szám növelésével egyre nagyobbat. Amikor az álló motor nyomásánál többet mutat, az akkor má tölt.
A turbó nem igazán a gyorsulásról szól, erre használni csak úgy lehet, ha állandóan magasan tartva a fordulatszámot kapcsolgatsz fölfele. (A visszaváltás dupla kuplunggal.)
A turbó leginkább az állandósult magasabb fordulatszámot szereti (illetve szeretné, ha kérdezné valaki).
Azért fogyaszt kevesebbet, mert a hengerekben a töltéscsere (kipufogás-szívás) veszteségei kisebbek.

De nem akarok túltengeni, nyilván lore is hozzá szeretne szólni a dologhoz.

Előzmény: Bka- (1944)