Sziasztok,
még nem írtam ide de most megteszem. Oka van :) Egy 940-es.
Adva van egy 91-es év végi 940 2.4TD tégla, ránézésre gyönyörű - nem lemosva hanem porosan gyönyörű - motorral, majdnem hibátlan karosszériával (3mm átmérőjű, 1mm mély benyomódás a bal első ajtón, 1.5cm hosszú rozsdásodó kis karcolás ugyanezen ajtó belső felületén). Az utastere mérsékelten lelakott; a bal első ülés oldalán a tárolórekesz hátsó rögzítése letört, ezáltal nem fogja ott a kárpitot, valamint a váltókar tövét takaró bőr varrás mentén repedt. A műanyagok mérsékelten nyekeregnek, illesztések jók. Minden extra benne van - azt hiszem - a légkondi és a kipörgésgátló kivételével.
Az Ivanics szerviz jelen állapotát tekintve 500000km-t jósol a motor élettartamára, jelenleg 136xxxkm-nél jár. Ugyanitt értékbecslésen 2M fölé értékelték, 2.139MFt-ért árulja a tulaj. Remekül karban tartott, garázsból kiguruló jószág.
Tudom, itt kevés diesel-es van, így lehet hogy olyanokat kérdezek amelyekre nem feltétlenül kapok választ.
1. Meddig bírja a turbo ebben a jószágban? Eddig úgy néz ki nem volt agyontaposva. Általában 200-250ekm-re taksálják az élettartamát. Drága dolog a csere?
2. Értékarányos ez az ár a fentebb leírtak alapján? Autónepper haverom szerint nem érdemes megvenni egy ilyen korú és kategóriájú autót klíma nélkül. Mellesleg azt elismeri hogy pont Volvo-ban nincs otthon...
3. Mire figyeljek ennél a típusnál? Ha héten viszem el próbakörre, ha elbolondít akkor elviszem kompressziót méretni egy jó diesel-es műhelybe, valamint egy fék- és rázópadra az Autóklubba.
Diesel-es tapasztalatom kevés van, de a télen már sikerült megúszni egy hibás adagoló megvételét. Ebben a melegben nagyon szépen indult a 940-es, de hát miért is ne tenné? A tulajjal való beszélgetés és az egyéb benyomások alapján arra kell gondolnom hogy ennek az adagolója még biztosan nagyon jó állapotban van és lesz is egy darabig.
Három kocsi/márka van amit imádok. A 21. évében taposó Ford Fiestám, amely majdnem naponta eljuttat a 70km-re levő munkahelyemre, filléres fenntartási költségekkel. Az Alfa Romeo, mert Alfa Romeo. No és messze nem utolsósorban a Volvo, mert gurulni, menni kell! Ráadásul a Volvo ad egy olyan biztonságérzetet amelyet nem tud más márka adni, no meg teret és különbözőséget a német kommerszektől (elnézést attól akit ez a megfogalmazás sért, nem állt szándékomban)
Válaszotokat nagyra értékelem! :)
Bka