Van olyan motor is amiben nincs előtét ellenállás, mert ezt a szerepet is a fesszabályozó látja el. Nagyon fontos ilyenkor a jó kontakt a vázzal, mert az ilyen feszszabályozó több hőt ad le, mert a fölösleges áramot elfűti.
Én testproblémát keresnék, ha alaplapot és feszszabályozót cseréltél. Illetve az összes vezetékcsatlakozásnál ellenőrizni a vezetékeket, kontaktsprével befújni, a sarukra újra forrasztani a megtisztított vezetéket. Az alaplapról lejövő fehér vezeték váltóárama megy a feszszabályozóra, onnan pedig a piros vezetéken max 14,4V egyenáram lép ki és és tölti az akkumulátort. Meg kéne nézni az akksit hány V feszültséggel tölti. Amikor megy a motor alapjáraton is és fordulaton is megmérni az akksin . 14.6 V egyenáram fölé nem mehet, mert túltölti az akksit. Ha fölé megy feszszabályozót kell cserélni. Az akksiról megy a duda, a féklámpa és az index.
Minden más: világítás, szivató, váltóáramról megy.
A sárga vezeték a generátorról a váltóáram megy a feszszabályozóra az lecsökkenti 12 V-ra és onnan váltóáram megy tovább a világításra, . Új feszszabályozó esetén testvezeték szakadást kellene keresni, az akku és a váz illetve a motorblokk vagy önindító között. A feszszabályozó zöld vezetékét akár közvetlenül testre kötheted. Minden fogyasztót és az alaplapot is le kell testelni.
Az generátor világító tekercséről lejövő (sárga) vezetéke biztosítja a váltóáramot ami 60-80 V váltóáram is lehet, ez megy a feszültségszabályozóra ahol a világításra kijövő sárga vezetéken a a feszszabályozó VÁLTÓÁRAM feszültségét lecsökkenti 12 V-ra és ez megy a lámpákhoz.
Ha testelési vagy kontakt probléma van, akkor túlfuthat a feszültség, mert a feszszabályozó nem tudja ellátni a feladatát, mert pl. a testen keresztül nem tudja eldisszipálni (elfűteni) a fölösleges áramot. Ha nem jó a testelés, vagy a kontakt, simán tönkremehet a feszszabályozó, és az alaplapi tekercs is nagyobb áramot ad le.
A vezeték színe típustól függ, meg az is , hogy hány lábú a feszszabályozó. 4 vagy 5. A lábkiosztások ennek megfelelően változnak. Szóval nem mindegy milyen típusú feszszabályozót vettél, mert lehet, hogy ennek is olyan a dugó alakja, de a lábkiosztási sorrend más, akkor lehet hogy a berakás utáni első indításkor tönkremegy . Lásd: ![](https://img.index.hu/imgfrm/0/0/5/1/MED_0017680051.jpg)