Ott van probléma gyökere , hogy a gyártók , akkorára tervezik a rugóerőt , hogy a max terhelésnél se üljön össze a teleszkóp . Ezért a rövid rugóutak , nincsenek kihasználva , ha kisebb terhelést kapnak a lehetséges maximumnál . Ezek a rugóutak , simán elegek lennének , aszfaltra , ha a terhelésnek megfelelő rugóerővel , és csillapítással lennének használva . A gond az , hogy ezeknek a teleszkópoknak , nincs olyan átfogású csillapítás állításuk , amivel az összes terhelési mértékhez , be lehetne állítani a teleszkópot . A rugók , meg eleve nem is tudják átfogni az egész tartományt ! A gyártóknak , kéne adniuk , vagy legalább kínálniuk a motorjaikhoz , több terhelési tartományra , rugókat . Ezt ma , után gyártott teleszkópokkal lehet megoldani , de azok igen lutrik , mert például a vilbers , rendszerint , sokkal keményebb teleszkópokat csinál , mint amit elvárna , megrendel a felhasználó ! Ezen kívül , az után gyártott teleszkópok , komplett egységek , és drágák , még a gyári teleszkópokhoz , csak rugók , sokkal olcsóbbak lennének . Volt olyan motorom , Honda GB 250-es , aminek olyan puha rugózása volt mint egy endurónak ! A rövid rugóútjai ellenére . Persze ez avval járt , hogy utassal , mindenképp elő kellett feszíteni a rugóit , mert különben összekoppantak . Ott van példának a K16-osom . Annak a gyári rugói , alattam , konkrétan SEMMIT ! nem rugóznak ! :( Ezért kellett átalakítanom , a megfelelő terheléshez...