tcaoe Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88279

Az 1200R, és ahogy Tux arra felhívta a figyelmet, itt most a DOHC-ről van szó, egy sokkal, de nagyon sokkal agilisebb dolog, mint a légolajos 1200GS. Ezen kívül nem sülsz rá nyáron, nincs bubogás, persze, 160 körül már komolyan tol a szél, de én ritkán megyek annyival. Ha mind a kettőt végigvered egy vidéki úton, rögtön rájössz, hogy mennyivel egyszerűbb vele gyorsan menni, mert nem rajta ülsz, hanem benne. Városban is sokkal könnyebb vele, pedig a GS-re sem mondanám, hogy nehéz szűk helyeken mozgatni. De ahhoz képest is.

Van még egy apró érdekesség, hogy a gyári magas ülésen kb. olyan magasan ülök, mint az GS-en (nekem ebből egy 2007-es és egy 2009-es légolajos van), csak sokkal jobb térdszöggel, így nekem pl. sokkal kényelmesebb is. A seggemet pl. egy egész napos rohangálás után sem érzem, ezt egyik GS-em sem tudja, és nem tudta az 1150GS sem. (Ebben nálam amúgy az 1200ST a bajnok, azon bármeddig tudok ülni.)

Ezen kívül a gyári dobozrendszere sokkal jobb, mint a GS-é, pont jó méretű és alakú napi használathoz, meg hosszabb utakhoz is (pl. a jobb oldaliba befér egy felnyitható sisak, a bal oldaliba is belefér pár fajta, de oda inkább csak a sima zártak). Nekem a GS-hez a teljesen használhatatlan Vario dobozok voltak, az arra jó, hogy el tudod adni. Az alu dobozai is véleményesek, bár sokkal használhatóbbak, viszont azokkal meglehetősen széles lesz. Viszont az R-hez alig van külsős cucc, míg egy GS-t azért fel tudsz dobozolni az igényeidnek megfelelően.

Ugyanakkor nyilván fúj rajta a szél, tehát nem jó bármilyen sisakban és ruhában ráülni.

Vannak, akiket feszélyeznek a bogarak, meg az eső, ez szerintem nagyrészt ízlés kérdése, de 5 fok alatt már én is elkezdem szeretni a szélvédelmet. Amiből az enyémen semmi sincs, mert nem gyári az eleje, és így nem lehet rá plexit szerelni. Viszont így néz ki igazán jól.

 

A GS egy kitűnően kitalált valami, rövid a tengelytávja, széles a kormánya, nagyon könnyű vezetni. Ezen kívül az ESA Comfort és Normal beállításainál sokkal kevesebb jön át az útból, főleg a hibáiból, ami két személynél egyértelműen jobb választássá teszi.  De még a nem ESA-s GS is jobban elnyeli az úthibákat. Plusz az nem nyolc hónapig használható jól, hanem egész évben akár (ahol takarítják télen az utakat).

Nekem az, hogy kicsit előrébb kell dőlni az R-en, nem gond, mert úgysem a kezeimmel tartom magam, nagy gyorsításoknál meg sokkal jobb az a póz, ahogy nagy fékezéseknél is.

 

Aztán van egy nem annyira apróság, az a fék. A GS-é szerintem teljesen jó. Az R-é meg sokkal jobb.

 

Összességében a GS nagyon sok dolgot tud nagyon jól, az érzékenyebbek, fájós derekúak is tudják élvezni, teljesítménytúrázásra is jól használható, az R meg hát egy naked. Ennek ellenére az első 200 kilométer után tiszta volt, hogy a GS megy. Persze ha novemberre nem lesz kész az ST-m, akkor rosszabb időre marad egy GS, de várni fogom, hogy tartósan 10 fok fölött legyen a hőmérséklet.

Előzmény: cliffgreen (88276)