Egyetértek veled, a Suzukimon nekem sem volt jobb a váltó, inkább karcosnak mondanám, az olajra is érzékeny volt.
Anno az ETZ váltója nem hagyott rossz emléket bennem, nem úgy a 350-es Jawa, a blokk belseje szemre is sokkal hitványabb volt az MZ-hez képest, ami azért német precizitással volt megcsinálva, hiába csak NDK volt.
Bár én csak a kései 1150 váltóját ismerem, de azt kifejezetten szeretem. Lehet, egyedül leszek a véleményemmel, de jól és gyorsan kapcsolható, az hogy klattyan, azt elfogadom természetes üzemi zajnak, sőt, mindig is tetszett, mikor hallottam az utcán, hogy egy motornak klattyan a váltója.
Ránézek a két robosztus hengerre és természetes, hogy traktorosabb az egész kezelése :)
Azt hozzá kell gondolni a témához, hogy a 600-as CBR fele nyomatékkal de dupla hengerrel rendelkezik az 1200 boxerhez képest, tehát negyed akkora nyomatékimpulzusok mennek a váltóba.
A 600-asnál fordulatonként két 150-es hengerben van munkaütem, az 1200-esnél fordulatonként 1db 600-as hengerben. Nagyobb/szélesebb fogaskerekek kellenek, nagyobb forgó tömegek, így váltáskor nagyobb erők lépnek fel, mikor gyorsítani/lassítani kell a tengelyeket.
Tehát a 600-as nem tudja az 1200-es nyomatékát, az 1200-es meg nem tudja a 600-as filigránságát, vagy csak jóval drágább technikával.