A harmadik feles biztosítás nem érdekli a bérbeadó céget, az a te ügyed, a te biztosításod, a bérelt autóhoz semmi köze..
A bérbeadó cég az autót egy alap cascoval adja neked bérbe, melynek van egy önrésze. Ezt vagy letétbe helyezed náluk, vagy megváltod a bérleti díjba építéssel. Egy Clio most olyan 30 eurós napidíjjal és kb 20-25 eurós SCDW biztosítással foglalható szeptemberre a reptéren. Ha nem kötsz biztit, akkor "spórolhatsz" egy hét alatt 150-170 eurót, de kérik a 1400-1600 euró letétet. Full bizti esetén is kérhetnek néhány száz eurót letétben a parkolási, gyorshajtási bírságok fedezésére, de ez ritka. Az SCDW biztosítás nem tartalmazza a felniket, a gumikat, a szélvédőt és a lámpatesteket érő sérüléseket.
Nem kell berezelni a dologtól, de azt érdemes figyelembe venni, hogy az autóban akkor is keletkezhet káresemény ha a közelében sem vagy a kocsinak.
Emiatt a kocsi leadásakor két verzió van. Az egyik az hogy az átvevő kezébe nyomod a kulcsot, aki megnézi hogy tele van e a tank és elköszöntök egymástól (csutkára biztosított kocsi esetén), vagy a másik amikor karcolásokat számoltok a kocsin fél órán keresztül (alap biztosított kocsi). Vita esetén a győztes mindig a bérbeadó. Vannak bérbeadók - pl Gold Car - aki olyan karcikat is elad neked majd, amit már kifizetett előtted pár bérlő.
Természetesen van ettől eltérő gyakorlat is, de a brandek ebben elég következetesek.
Lisszabonban és Madeirán a Sixtnél bérlek. Egyszer elfogadták a Revo kártyámat de a bérleti időm alatt a Revo jelezte, hogy a Sixt nem vette le a pénzt ezért az "üzlet nem jött létre" és felszabadította az összeget. A kocsi leadása után pár nappal, amikor számlázták a bérletet a Revo nem egyenlítette ki a kérést, ezért külön utaltam el azt a cégnek. Utána jelent meg a termsben hogy a továbbiakban Revo nem jó.
A kártyámon a nevemet egyszer sem nézték meg. Nem is kérték hogy mutassam meg. Mondjuk ez nem jelent semmit.
A Wise elfogadása engem is meglepett, de nekem ott volt egy credit a zsebemben "baj" esetére.
Ha nem autóztatok még portugálban, akkor tanulmányozzátok a körforgalmakban történő autózást, mert az jelentősen eltér az itthon megismertektől. Nagyon figyeljetek a gyalogátkelőhelyekre, mert sok meg van emelve az út szintjéhez képest. Vidéken a lámpák zöme távolról figyeli az érkező autók sebességét és bizony két-három km/h túllépésért megajándékoz egy pirosra váltással.