Egy újabb átalakítási kísérletbe kezdtem túl az ősrégi PIKO kocsik felújításán.
Korábban az alábbi képeken látható kocsit olasznak gondoltam, majd braun topiktárs figyelmeztetett, hogy ez egy német eredetű. Elsőre a C4ü-35 (vagy 36) ugrott be, de annak a fülkeszáma nem stimmel. Aztán egyszer Lovász Gyuritól kaptam egy nem publikus képet, ahol egy ugyanilyen kocsi látható üzemi állapotában. A pályaszám alapján az (meg ez is nagy valószínűséggel) egy C4i-30-as. Vagyis az eredeti kocsit sikerült úgy átalakítani, hogy a tervezője sem ismerne rá. Illetve annyira nem, mert csak az történt, hogy a kocsi egyik ajtaja helyett egy szélesítés történt a budi részére, illetve a termes személyvonati kocsiból fülkés gyorsvonati lett. Feltehetőleg ez az átépítés a '60-as évek eleji átszámozáskor történt. (A filmből ez a vasutas rész a youtube-on megtalálható, és akinek kedve van megszámolhatja a fülkeablakokat is.)
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/6/5/4/THM_0017604654.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/6/5/6/THM_0017604656.jpg)
A modellhez nem kell más, mint 2 db SCHICHT, vagy Sachsenmodelle C4-i-34 kocsi. Mivel volt az egyik fórumtárs jóvoltából van egy itt-ott törött alvázú kasztni, ezért első körben ezzel próbálkozom. A szétvágni valót pedig korábban kaptam egy totális roncsként.
Az alap:
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/6/8/1/MED_0017604681.jpg)
A feláldozott roncsnak a tetejéből is kellett vágni a fűrészkoronggal, hogy utána pontos magasságú darabot lehessen belőle készíteni:
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/6/7/9/MED_0017604679.jpg)
Az alapkasztniból is ki kellett vágni a fölösleges részt.
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/6/8/8/MED_0017604688.jpg)
A beragasztások után így néz ki:
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/6/8/6/MED_0017604686.jpg)
Közelről nézve látszik, hogy csak a bal végén reszeltem ki pontosan a ferde felületet, a többinél sikerült olyan rövidre vágni, hogy ha ott is kireszelem ferdére, akkor már kicsi lesz a darab.
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/6/8/9/MED_0017604689.jpg)
Ezért ott azt a megoldást választottam, hogy a kis felületű műanyag ragasztás után a hézagot pillanatragasztó géllel töltöttem ki, ami egyrészt rögzít, másrészt hézagot tölt ki. A kiemelkedő rész pedig lecsiszolható.
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/6/9/0/MED_0017604690.jpg)
A kocsi belül ilyen, látható hogy a kiálló rész zavaró lehet még az ablakok elhelyezésénél. Olfa pengével ezt a kép készítése után le is vágtam.
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/6/9/1/MED_0017604691.jpg)
Jelenleg a rések gittelése folyik, aztán majd jön az ablakok kivágása.