Szoval ez az infostart-pofozkodas :-) valoban erdekes, hiszen a nemet autogyartokat pofozta :-), de! ha megnezi az ember hogy vilagszerte melyik nagy (szemely) auto gyarto mennyit adott el mondjuk 2021-ben es 2022-ben, akkor a nemet VW vezetö helyen (2. a rangsorban ugye) van a mindket evben több mint 8 millio eladott autoval (1. monitorkep es az utolso monitorkepen a 10. rangsorbol a 2.-on mindkettön, a kinai legnagyobb autogyarto > SAIC 2021.-ben nincs is a 10.-es listan, 2022-ben a 10. helyen van a kb 2,8 millio eladott darabbal, ebböl mar akkor kb 1 millio exportra ment, gyartott pl 2021-ben Kinaban a VW-nak pl 1,32 egyseget, vagy a GM/General Motors-nak 1,17 millio egyseget a kooperacio kereteben, ha mint össz gyartast vennenk, meg akkor is ez csak kb 5,3 millio lenne), par masik nemet autogyartot is neztem (monitorkepek lennt, de a linkben is lehet nezni), kb a nemet autogyartok több mint evi 20 millio autot adnak el, igy talan azt is kellene nezni az exportnal, hogy akarhol is gyartva nemet autogyartoktol mennyi ment exportra vilagszerte.
PS.: csak magaban Nemetorszagban 2022-ben kb 3,5 millio auto lett gyartva peldaul, ebben az evben veszek egy hasonlo szamot, ha ebböl egy negyedevben kb 780?? ezer lett exportalva a linked szerint (infostart link), akkor varhatoan lazan szamolva 2023-ban nemet autogyartok Nemetorszagbol a Nemetorszagban gyartott autoknak a kb 90%-at exportaljak :-) majd (4x kb 700-800 000 = 3-3,2 millio nagyjabol szamolva, ez a 3,5 millionak kb a 90%-a, de most valoban nem pontosan szamoltam, csak erzekeltetni szerettem volna a szamokat).
PPS.: nagyon nem szeretnek tovabb a szamokkal jatszadozni, de az infostart hirportalnak man megsem kellene itt pofozkodnia, mert ha a szamokat közelebbröl megnezzük, akkor nincs helye itt pofozkodasnak ugye.
https://www.automobil-produktion.de/management/global-automotive-business/der-absatz-der-autohersteller-im-ueberblick-934.html