Rum és Zalabér-Batyk-Sármellék ma kifejezetten jó állapotú és stabil helyzetű vonalak lennének.
A FHÉV valószínűleg egyben lenne, csak mert GYSEV, lehet ez lenne az É-D vonaluk a 16-17 helyett teherforgalomra.
Sárvár-Répcevis, Sárvár-Zalabér-Batyk bezárva 2007-09 körül. Előbbinek alapból nem volt sok értelme már megépíteni sem.
Dél-Somogy 3 hév vonala közül 2 üzemelne max, de ami maradt volna az se lenne jó állapotban. Kb mint a három észak-somogyi vonal, csak a kaposvár-fonyódnak nem lenne tükörképe.
Az átépítés 48 vagy c rendszerre megtörtént volna, de ez sehol se hozott volna olyan stabil állapotokat mint a szintén ex-HÉV vonalból feltuningolt 16-os vonalon. Inkább csak a korhadtalpfás-szórványbetonaljas-leverődöttsínvéges színvonalat hoznák amire a 80-as években futotta.
Bár ezt nehéz becsülni, a szlovákoknál nem volt közlekedéspolitikai koncepció, ellenben tömeges átépítés igen, és isten háta mögötti zsákvonalakra is olyan masszív pályaszerkezet épült ami most is egyben tartja őket. (Ilyen szempontból lehet a 80-as években mi sem az előző színvonalat véloztuk volna meg) Vonalbezárás volt ott is a 2000-es évek elején.