"Nézem a képeket , meg alkatrész rajzokat , és úgy látom a dolgot , hogy ha avval az állító csavarral beállítod a pedált alacsonyabb pozícióba , az nem befolyásolja a fék működését , mert a pedált vissza húzó rugó , mindig tehermentesíti a fékdugattyút . "
Hát nem ezt mondom?
"Amiért mégsem ajánlják ezt az állítást , szerintem , azért lehet , mert ha túl nagy hézagot állítasz a váz , és a pedál között , akkor ha esetleg alulról kap ütést a fékpedál , mivel hogy nincs ütközője , ki tudja húzni a nyomórudat a fő fékhengerből . Lehet , hogy a visszahúzó rugó is kimozdítja már !"
Ezt adom. Ugyanakkor ha tartom az előírt 1 mm-t, akkor egy alulról érkező ütés ugyanúgy ki tudja húzni a nyomórudat, hisz az, attól függetlenül, hogy 1 vagy 5 mm van a pedál és a váz között, végállásnál van, mivel folyamatosan odafeszíti a rugó. Vagy 1 mm esetén - ami a nyomórúdnál valamivel kevesebb, mivel közelebb van a forgási ponthoz - ad a zégergyűrű annyi rugalmasságot, hogy nem ugrik ki, míg mondjuk 3 mm esetén nem? A második mondatot is adom, bár nem tudom kiszámolni, hogy mennyivel fejt ki a rugó több erőt, ha nem kb. 80 mm-re, hanem 82 mm-re van kifeszítve.
Ok, ezek lehetnek indok.
Ahogy az is lehet indok, hogy ha az 1 mm-t nem tartom meg, hanem ütközési feltolom a pedált, akkor, ha még mindig csavargatom a nyomórudat, már tudok terhelést tenni a dugattyúra.
Vagyis: az első problémára megoldás lenne egy állítható ütköző (mert végülis van, csak fix), a másodikra meg a megfelelő odafigyelés. És a BMW túlbiztosítja magát, mert miközben más gyártók ugyanilyen rendszerű fékjeinél nincs tiltás, és tele a net a beállítással, addig a BMW szerint nem lehet.