A DT dekóderek tudják, hová állították utoljára a váltót. Azt semmi a világon (semmilyen dekóder, semmilyen központ) nem tudja, hol ÁLL a váltó. Valószínű, hogy ott, ahová utoljára állították. Még egy fokkal valószínűbb, hogy ott, ha az utolsó két állítás óta a rendszer nem lett áramtalanítva. Ezért kezdek resettel, és nem azért, mert szervóim vannak. Semmilyen más váltóállításnál se hinném el a váltóállást, ha közben a vezérlők áramtalanítva lettek, hiszen elektromos zavarok, hőtágulás, váltófelvágás, és egy csomó más dolog is okozhatja azt, hogy a váltó nem abban az állásban, vagy nem végállásban van. Természetesen te ettől még bízhatsz a rendszeredben, csak ennek a bizalomnak csekély alapja van; rögtön például a gyártók sem ígérték egyszer sem, hogy tudnának bármit is a váltók tényleges állásáról.
Vannak persze sokan, akik nagyon magabiztosak. Olvastam egy amcsi fickóról, volt egy fölnyitható híd a modellvasútján egy ajtó előtt. Sose nézte meg, hogy épp nyitva van-e, mivel (saját maga elmondása szerint) nagyon okosan kötötte be a vezetékeket, mivel ha a híd föl volt nyitva, egy mikrokapcsoló-párnak köszönhetően nem csak a híd, de a híd előtti egy lábnyi (30,48 cm) vágány is áramtalanítva lett, így a mozdonyai mindig megálltak a fölnyitott híd előtt. Többen kifejezték kételyeiket, de mivel évekig semmi gond nem volt, a fickó továbbra is bátran küldte a szomszéd szobába a vonatokat, és csak akkor ment oda a hidat lecsukni, ha hallotta, hogy eltűnt a mozdony hangja, mert ráfutott a feszültségmentes szakaszra.
Aztán vett egy több ezer dolláros, talán C&O Mallett gőzmozdony rézmodellt, amit az első útján leküldött a betonpadlóra.