Nem venném el Tcaoe kenyerét, amit én erről tudok:
- a szimpla gyertyások hajlamosak voltak kis terhelésnél, egyenletes gáznál rángatni (németül KFR: konstantfahrruckeln). ennek kiküszöbölésére vezették be a dupla gyertyát. Kis terhelésnél gyengén van töltve henger, gyorsabban terjed a láng, ha két pontról indul. A teljesítményhez nincs köze, mert 4ezer fölött le is kapcsolja (ha jól emlékszem). Tehát nem csoda, ha hajtós menet után kormos lesz.
- túltöltés - két hatása lehet szerintem:
- valamelyik forgórész (pl. főtengely) belever ezáltal az olajba, habot/ködöt képez, az olajleválasztó nem tudja lekezelni, eljut az olaj a légszűrőházba
- csökken a levegőtérfogat a karterban. A két dugattyú egyszerre mozog ki és be, így a két dugattyú alja 1150cm3 levegőt mozgat ki-be a forgattyúházban. Minél kisebb a karter térfogata, annál nagyobb nyomáslengés alakul ki. Ez gondolom, megint csak fokozza a kartergáz menyiségét/pulzálását, és az olajbehordást a légszűrőházba.
Kiegészítést, korrekciót szívesen fogadok.