Ok, jelentkezem.
Annyi itt fontos, hogyha csak a bovdenekkel állítgatsz, az biztos nem jó.
Mert mi van az alapbeállítással? Honnan indulnak a fojtószelepek? Az a leglényegesebb alapbeállítás: a fojtószelepek ütközőcsavarja.
Nem tudom, tudsz-e németül, de ez a cikksorozat jól leírja:
https://www.powerboxer.de/gemischaufbereitung/33-4v0-synchronisieren-1
Megpróbálom tömören leírni az 1150 esetében - pontosan nem tudom, az 1100 miben tér el. Az elv ugyanaz.
Ha jól tudom, ott aszimmetrikus a kipufogó, a bovden sem elosztós, így macerásabb, meg terheléstől, fordulattól függ..
Előkészítés:
- a bovdenek lazák, hogy nehogy megmozdítsák a fojtószelepeket - gázmarkolatnál, hidegindító karnál, fojtószelepeknél - tehát mind a 4 helyen
- a fojtószelep határozott kattanással koppanjon rá az ütközőcsavarra
- tisztaság, fals levegő ellenőrizve
A menet:
- bypass csavarok kiszed, kitakarít (furat is kifúj), ütközésig becsavar (finoman)
- hézagmérőt vagy félbevágott alátétet (1,5-2-2,5mm vastag) kell tenni az ütközőcsavar alá, magyarul ennyit nyitunk a fojtószelepen. A félbevágott alátét azért jó, mert azonosan vastag a két fele. A pontos vastagság attól függ, milyen fordulaton szeretnéd beállítani. Mivel üresjáratban állítjuk, így a a fordulat menet közben sokkal kisebb lesz terhelés hatására ugyanezen fojtószelepálláson.
- a jobb oldali ütközőcsavarral szinkronra hozzuk. Azért nem a bal oldalival, mert akkor viszi magával a fojtószelepszenzort
Ha ez jó, esetleg többféle vastagsággal is jó, akkor a fojtószelepek alapbeállítása jó. Akkor már csak azt kell elérni, hogy a bovdenek egyszerre indítsák meg. Viszont gázadásra kiesnek az alátétek és nincs alapjárat valószínűleg.
Most vagy valaki tartja a gázt, míg a bovdenekkel szórakozol, vagy először a bypass-szal adsz stabil és szinkron alapjáratot.
- a fojtószelepházon addig tekered ki a bovdenhüvely csavarját, míg elmegy a szinkron - akkor mozdítja a fojtószelepet - onnan kicsit vissza
- ha mindkét oldal azonos, akkor gázadásra nem mászik szét - azonos alapról azonosan húznak a bovdenek
- a hidegindító kar működését ellenőrizni - ha alul és felül is sok a bovden holtjátéka, akkor üresbe húz, nem hatásos. Viszonylag határra kell tekerni a bovdeneket
Ha minden jó, akkor a gázmarkolatnál és a hidegindító karnál is be állítani a kívánt holtjátékot - kormány elforgatására nem változhat a szinkron sem meg a fordulat sem.
Ha később elmászik, akkor vissza kell oda térni, hogy bypass elzár, alátéttel fojtószelep megnyit, ránézni, hogy jó-e? Mivel ilyenkor ez független a bovdentől, a bypass csavartól, ennek elég stabilnak kell lennie. Ha ez jelentősen elmászkál, akkor ott más gubanc van.