Túl vagyok a horvátországi túrán.
Az úgy volt, hogy 10-en megyünk, hét motorral. Ebből négyen három motorral indultunk otthonról csütörtökön Hatvan környékéről, a többiek Letenyén vártak minket. Mire odaértünk, meggondolták magukat az esőre való tekintettel, így végül hárman mentünk ki, két motorral. Csütörtökön 670 km-t mentünk, mivel volt egy kis eltévedés. Ebből a 670-ből kb. 370 km-t esett - lényegében Letenyétől, illetve kicsit előbbtől a szállásig (Novi Vinodolski / Povile) végig. A terv az volt, hogy Karlovacig pálya, utána kicsivel kaja, majd a 3-as út. Ebből majdnem végig pálya lett.
Pénteken fél 11-kor indultunk neki a 8-as útnak dél felé, esőben. Jablanacban ebédeltünk, ekkor elkezdett az eső eltűnni, majd Priznaba érve kávéztunk a kompnál, de ekkor már sütött a nap. 20 fok lett, szikrázó napsütéssel, így felmentünk a Kubus Ura-hoz, majd még tovább a 8-as úton, kb. a Paski híd magasságáig, csak a ”szárazföldön”. Onnan vissza. 290-300 km lett.
Szombaton szép, száraz időben indultunk, esőruha nélkül, megint dél felé. Lementünk a Maslenicki hídig, be a szigetre, majd végig Pag szigeten Novaljáig, onnan pedig le a kompig. Menetközben megálltunk egy kempingnél, lementünk a partra kávézni. Kb. 22-23 fok volt, ragyogó napsütés. A kompot nem néztük meg, hogy mikor indul, így pont előttünk ment el. 1 óra 45 percet szobroztunk a kikötőben, eközben elkezdett csepegni az eső. A komppal átmentünk Priznaba, onnan a szállásig megint esett, kisebb szünetekkel. Ez a nap 300 km-t adott.
Ma reggel irtózatos szélre ébredtünk - ki kellett a riasztót kapcsolnom, mert annyira lökdöste a szél a motort, hogy folyamatosan riasztott. 5 vagy 6 áttervezés után észak felé indultunk haza, csodaszép, szűk, forgalom mentes úton jutottunk el a 3-as útig, amin már esett, de a kinti útminőség néha nagyobb tempót engedett esőben, mint az itthoni utak szárazon. Karlovacig jót motoroztunk az esőben, utána fel a pályára. A szél erős volt, az eső esett, de nem volt annyira vészes, bár kellemes se. Letenyénél megpihentünk, majd vissza a pályára. Onnantól ordas szívás volt, hol sötét, hol szakadó eső, és mindeközben erős szél. Végül Velence környékén lementünk a 7-es útra, mert addigra a pálya forgalma olyan lett, hogy a szél mellett látni se láttunk a vízfüggönytől - én persze a szemüveg miatt résnyire nyitott plexivel nyomtam. Velencétől 7-es, majd 6-os, majd M0-M31, végül Gödöllőtől ismét országút. A mai nap 640 km lett, 9 órás úttal.
Összesen cirka 1900 km-t mentünk.