RJancsi Creative Commons License 2023.05.12 -3 0 70961

Hülyék ellen sajnos semmit nem érnek a szabályok. Régen ugyan kevesebb autó volt, de mégiscsak működött a 60 km/h lakott területen. Gondolom már csak az idősebbek emlékeznek rá. Aztán a biztonság kedvéért lecsökkentették 50 km/h-ra. A skodák, trabantok, wartburgok és ladák korában, amikor szervo kormány és fék csak elvétve fordult elő. Azóta az autók rengeteget fejlődtek, nemcsak szervo segíti a vezetőt, de a jobb autókban már radaros ráfutás és gyalogos észlelő és a sávelhagyásra is figyelmeztető rendszerek vannak. És ezek ellenére 30 km/h-ra akarják csökkenteni a sebességhatárt. Nem az autók koccanásának hanem a birka módon az úttesten lófráló gyalogosok védelmére. Agyrém. Ha valakibe annyi ész sem szorult, hogy a járdán sétafikáljon, az úttesten meg csak szabályosan és körülnézve, az megérdemli, hogy valaki kivasalja.

 

De pl. autópályán épp az autók sokkal jobb műszaki tulajdonságai miatt és megemelném a 130-at legalább 140-re, egyes helyeken még többre is. A "korszerű" átlag villanyautósok úgysem mennek még 100-zal sem, hogy Bpestről töltés nélkül elvánszoroghassanak a balatoni telkükig. De egy hagyományos benzines vagy dízel személyautó a mai kormánnyal és fékekkel még gyorsabban is biztonságosabb, mint 40 évvel ezelőtt egy dobfékes fogasléces kormányú őskövület amire a 130 km/h-t kitalálták. 

Előzmény: Diótörő (70960)