Sycsa Creative Commons License 2023.05.08 0 1 24348

Elég vékonyka, steril orgonahangzást rakott oda Geoff Downes, nem a Jon Lord-félét. Mondjuk a sok gitár között érthető, hogy a magas frekvenciákban talált helyet magának, s kihúzta a felső drawbarokat is.

 

Ott volt Emerson is, szintetizátor-prüntyögését jórészt kivágták a végleges mixből: https://youtu.be/5lL4jcteWo0?t=67

Sosem értettem, Emerson miért hanyagolta a '77-es Works-szal kezdődően a Hammondot. Akármekkora Moog-pionír volt, mégiscsak a kattogó Hammond-sound volt a védjegye, hangzásának a legmeghatározóbb eleme. Későbbi ELP koncerteken számos klasszikusból (Pictures, Knife Edge) száműzte az orgonát kevésbé karakteres, olykor "olcsó" szintihangok javára. Enyhe ízlésficam. Lehet, próbált trendi maradni. Lehet, szintin jobban tudta palástolni a kézproblémáit. Lehet, annyira nem is szerette a Hammondot. Mindenesetre ebben az interjúban elmondja, hogy a zongorához képest korlátolt, kevesebb kihívással járó hangszer, ahol a bal kezével nagyon nincs mit kezdenie: https://elparchive.com/other/77keyboard.pdf - 24. oldal, második kérdés.

 

Most látom amúgy, hogy 2010-ben is összeálltak egy hasonló projektre, immár Jon Lorddal. Szakmai titkok is elhangzanak, úgymint hogy lehet wah-wah-ra használni a preset billentyűkket. :) https://youtu.be/GhsOCUVHGjs?t=1274

 

S ha már Smoke, működik a gitárszóló orgonán is: https://youtu.be/wggX9VVoK6c?t=176

Előzmény: szimizso1 (24347)