niss300zx Creative Commons License 2000.04.06 0 0 63
Hi lore !
A szervízelésről:
A ZX-ek esetében 3 fontos dologra kell odafigyelni: a motor, a sebváltó és a kipufogórendszer. Ha ez a hármas rendben van akkor nagyon sokat kibír a gép. Ami kiemelten fontos az maga a motor. Sajnos a nagy teljesítmény miatt a motor toleranciája nagyon alacsony. A japán mérnökök nagyon pontosan méreteztek mindent, és ha nem cseréled ki az előírt alkatrészeket a megfelelő időben, annak hatványozottan súlyos következményei lehetnek. A magyarországi ZX-ek és különösen a twin turbók esetében a tulajdonosok zöme ezeket az inspekciókat nem veszi túl komolyan. Ennek egyébként az az oka, hogy nem áll rendelkezésre szinte semmilyen info -lévén hogy amerikai- ezekről az autókról és kezelésükről. A szervizek nem igazán tudnak mit kezdeni az autókkal, és nem is érdemes próbálkozni velük. Ha szervízre lenne szükséged tudok egy korrekt helyet ahol értenek is hozzá.
Szóval a Z-k nagy része már tréleren érkezik a szervízbe, és a későbbiekben is probélmák adódhatnak vele.
De térjünk a lényegre: (igazából csak a TT-ről tudok nyilatkozni)
Az amerikai -akat tudomásom szerint 5 ezer mérföldenként, az európai-akat 10 ezer km-enként kell kötelező szervízre vinni. (hogy honnan a különbség ne kérdezd nem tudom, az amerikaiak mind 300 LE-sek, az európaiak 283 LE-sek, lehet hogy emiatt???) Csak full szintetikus olajat lehet a motorba tölteni amiből egyébként 4,1 L kell. Az olajra egyébként nagyon igényes a motor, ezen nem érdemes sprórolni.
Át kell viszgálni a következőket: (és ha szükséges cserélni kel a hibás elemeket)
-hűtőrendszer (nem lehet folyadékveszteség, mert ha valahol vizet veszít a rendszer pl: a turbók hűtésénél egy gombostűfejnyi pici résen néhány másodperc alatt kinyomja az összes hűtővizet a motor és akkor game over, a motorgenerál alsóhangon 1 millióFT, de általában több)
-kenési rendszer
-turbók
-üzemanyag továbbító rendszer
-fék tárcsa/betét
-sebváltó/differenciálmű olajszint
-kormánymű szervó, felfüggesztés, lengéscsillapítók
-Super Hicas (4 kerék kormányzás) folyadékszint,
-kipufogó rendszer

Az első komoly nagyjavításnak 60 ezer mérföldnél kell megtörténnie. (Ez egy elég húzós szervíz itt szoktak sprórolni.)
Ekkor a következőket kell kicserélni:
-légszűrő,
-platinagyerták, 6 db, mással próbálkozni nem érdemes
-üzemanyagszűrő
-olajcsere
-vezérműszíj csere, ennek keretében a következőket kell kicserélni:
-szíj
-automatikus feszítőszerkezet
-termosztát
-két kimenő vízcső
-vízpumpa
-összes egyéb ékszíj
-vezértengely szimmeringek 4 db
-főtengely szimmering 1 db

Kezdetnek most ennyit írok mert dolgoznom is kellene már....
Ja a gumik:
-előre 225/50 R16
-hátulra 245/45 R16
Általában a használattól függ, de a hátsók hamarabb lekopnak (kb.10-20 ezer km között csere)

Hi James !

Őszinte csodálattal olvastam a géped teljesítményéről. Persze lehet tunningolni a ZX-eket is létezik 650 Le-is de szerintem nem igazán tesz jót nekik, hisz nem erre a teljesítményre tervezték őket.
Egyébként az élettatamról tudsz nyilatkozni???