tux Creative Commons License 2023.04.25 0 1 87094

Amerikai fórum 1250GS váltójáról, első két hozzászólás deepl nyersfordításban:

 

----------------------------------------------------

Új vagyok a GS motorozásban. Még csak három hete van meg az 1250-esem. Korábban volt már Triumphom, Ducati, Honda és Suzuki motorom. A BMW sebességváltóját semmiképpen sem nevezném sima váltónak. Olyan nehézkesnek érzem. A QS használata meglehetősen sima, amikor a 3. és feljebb kapcsol. Az 1. és a 3. közötti szakaszok lötyögnek, függetlenül attól, hogy hol vagyok a teljesítménytartományban. A QS-sel történő visszaváltások általában simák. Időnként ellenállhat, hogy lefelé akarjon váltani. Néha a kuplungot kell használnom. Amikor kettesben megyek, mindig kizárólag kuplunggal kapcsolok felfelé, és körülbelül feleannyiszor kuplunggal kapcsolok lefelé. Néha nehéz megtalálni a semlegeset. Ez az egyetlen dolog, ami eddig nem nyűgözött le a motoron.

Helyszín:NE Ohio


Erről regényt tudnék írni. Több mint 50 éve motorozom, és valószínűleg legalább 20 vagy még több motorom volt. Én egy vadonatúj 2015GS-t rendeltem gyárilag, és az alsó tartományban: 1-2, 2-3, 3-2, és 2-1, ez messze a legrosszabb váltású motorkerékpár, amit valaha birtokoltam vagy lovagoltam. És hidd el, 43 ezer mérföldön keresztül próbáltam "időt szánni arra, hogy megtanuljam jól csinálni", hogy Jimet idézzem. A legjobb barátom ugyanabban az időben rendelt egyet, amikor én, az övét pár héttel az enyém előtt építették meg, és az övé úgy vált, mint a vaj. Személyes felmérést végeztem minden korai LC-tulajdonossal, akivel találkoztam, és szerintem körülbelül 70%-nak van olyan motorja, ami elfogadhatóan vált, a többiek olyanok, mint az enyém. Nemrég vettem egy 2017.5 GS Rallye-t, és gyönyörűen vált.

A probléma az, hogy a BMW-nek nincs hatékony globális minőségirányítási rendszere. Ha lenne, akkor minden motor ugyanúgy váltana, mivel a gyártásuk (és az ellátási láncuk) következetes lenne. Összefoglalva, egyes korai (2013-2016) motorok remekül váltanak, mások meg szarul. Amikor megvettem a 2017-est, az eladást egy kielégítő tesztvezetéstől tettem függővé.

Tudom, hogy az én tapasztalataim nem egyeznek mindenkiével, hála az égnek. Akik szépen váltó bringát kaptak, azoknak szerencséjük volt, akiknek nem, azoknak nem. Mindenkinek ajánlom, hogy igényelje a tesztvezetést, még a vadonatúj kerékpárokon is, hogy a kerékpár megfeleljen az elvárásoknak.

Nem akarok vitatkozni, csak átadom a tapasztalataimat.

Jim
Canton, OH

----------------------------------------------------

 

Ezekben minden benne van. Ami számomra jó hír, hogy létezik jó váltós LC, csak eddig nem volt szerencsém.