dave_dömper
2023.04.17
|
|
0 2
48
|
Ma ez már nam ugyanaz, mint még a múlt század végefelé is volt. Akkoriban a magyar - osztrák vegyes tulajdonban (51 % / 49 %) volt a cég és az állami tulajdonosok képviseletét magyar részről a MÁV Rt, míg osztrák részről az ÖBB látta el. És ami az igazi difeerencia, amaz pedig az, hogy akkoriban mindössze két vasútvonal tartozott a portfoliójukba, a Győr - Sopron - Ebenfurth és emellett a Fertőd-vidéki, lényegében helyi érdekú vasútvonal. Ezzel szemben, ha ma körbenézel a nyugat-Dunántúlon (a Balatontől egészen a magyar-osztrák államhatárig terjedő területen), az észak-Balaton-i vonalat és a Budapest - Szombathely vasútvonalat kivéve, gyakorlatilag minden a GySEV tulajdona, és ez meg is látszik az itteni vasőtvonalak aktuális állapotán (időközben rájuk költött zsé függvényében). Azaz, he véletlenül erre fájna valaki foga, annak igen mélyen kell majd belenyúlni a zsebébe - pénztárcájába. |
Előzmény: seymour_ (37)
|
|