rocky Creative Commons License 2000.04.03 0 0 34
Cogito,

Nagyon igazad van. A multiknak nemigen van szükségük kreatív emberekre. Nem is igen tudnak fejleszteni, vagy csak kurva drágán. Ezért inkább felvásárolják a kicsis, de eredményes cégeket, s termékeiket beillesztik a portfoliójukba. Amerikában aztán az alapítók rendszerint egy év után elhúznak, s új céget alapítanak. A multik ott jók, ahol nagy tökeigénnyel lehet csak valamit csinálni. De ez is most némileg kikezdödött az internettel, meg azzal, hogy ötletre is lehet kockázati tökésektöl pénzt kapni. Nem is keveset. Ismerem a multikat igen jól, emberállományuk messze nem a legjobb. Ismerek személyzeti elöírásokat is. Cél: "Jól kezelhetök" kiválasztása. Mint az MSZMP káderkiválasztási útmutatói. Ez persze periódikus válságokhoz vezet, de akkor is elöször azokat rúgják ki, akik tudnának is tenni valamit. A multik kifejezetten a 35 alatti korosztályokra építenek, mert addigra általában benö az emberek fejelágya, s az kellemetlen lehet. Habár újabban kezd az a felismerés teret nyerni, hogy a fiatalokat általában csak a karrier érdekli, a cég nem, így ez a politika igen sokba kerülhet. De mutassatok nekem olyan valóban iránymutató termékeket, amelyek multiktól jöttek az utóbbi 20 évben. Ilyen csak igen kevés van. A saját cég ha nehéz is, hosszútávon mindenképp a legjobb megoldás. Csak nálunk még hiányzik ez a mentalitás. Az üzletet a multiknál Magyarországon nemigen lehet megtanulni, mert azokat a részlegeket aztán végképp nem telepítik ide.

Előzmény: cogito (24)