A GTV-s Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1335
Joe: (újságírók, cikkek): Ha nem vetted volna idáig észre, a magyar autóslapok mind egy német tükörlapjai. Mitől dicsérné meg egy német újságíró az olasz autót, amikor a germán olvasóknak a germán autókat hirdetik a germán autógyárak a germán újságokban? Elvesztené a fizetését. Inkább úgy tekeri a tesztet, hogy a hazai árut hozza ki győztesenk. Nézz meg egy olasz újságot, ott nem győznek a német/japán/francia/koreai stb autók. (Turbo Lada üzletében mindig van 1-2 olasz újság, ha bemész a gyertyákért vagy a hátsó ütköző gumibakokért, átnézheted.)
Idéznék egy cikket az Alfissimóból, Takács Ákos tollából:

Mit ér egy autó teszt, ha objektív akar lenni?

Azon való bosszankodásom indított e cikk megírására, hogy egy kevésbé olvasott autósmagazinban a 166-osteszteléséből semmit értékelhetőt nem sikerült kihámozni.
Megtudhatjuk az autóról a cikkből, hogy alapáron forgatható a kormány és a hátuljában csomagtartó lapul, amely nem nagyobb az átlag átlagánál. Rokon vonásai vanak a rokonaival és ha gázt adunk, gyorsabban megy az autó. Akerek műszerek jól olvashatók (elképesztő!). Az elődeinek sportos múltja van, amely itt "fehér krómkeretes óralapon fekete számok között bóklászó piros mtatók" képében jelenik meg. Méltó versenytársa lehet, amelyek német gyártmányúak (az angol, svéd, japán stb. modelleket diszkvalifikálta). A jól ismert sztereotip jelzők (sportos szív, lélegzetelállító olasz design, sportosság) éppen hogy csak azt jelzik, hogy 5-6 Alfás cikket elolvasott az újságíró, mielőtt ezen cikket megírta.
Bár végiggondolva az egészet nem is tudom igazán milyen információ szükséges egy átlag olvasó számára egy autó megismeréséhez.
- Egy felsorolásba illő leltár (kormány a helyén, fék fog és a kanyart is be lehet venni), - vagy egy több szempontú, szubjektív, önálló véleményt alkotó, de mégis elfoglatlan nagy szakmai tudást (technikát és a márka múltját valamint a konkrrencia erősségeit ismerő) felcsillantani tudó újságírói bravúr.
T.Á.