”más fogyasztó megmaradt a Windowsnál, annak " történeti"-praktikus okai voltak”
Pl. hogy linyuksz alá nem készültek hangkártya driverek. (Ma nyilván már más a helyzet, de a zenélés ott még mindig abban merül ki, hogy milyen audio lejátszót tegyél fel parancssorosan, kőkorszaki módszerekkel, amivel a szabad szoftver elvének megfelelően, legalább már egy koszos mp3 fájlt meg tudj azért hallgatni.) :)
Az más káposzta, mikor a gyártók (pl. Korg) átírják maguknak ezt az os.t és a célhardverre igazítják optimalizáltan. (Sajna a boot idő még mindig 2 perc - lásd Nautilus).
Szóval ez a linyuksz mindenre is jó volt (aki nem unta percenként parancssorban programozni - video ), csak zenélésre nem. Foglalkoztam 10-15 éve a kérdéssel. Legalábbis házi körülmények közt hamarabb csihol életet windowsba az ember zeneileg…
“valaki egy hangszer- "vasat" konstruál, és csak egy bizonyos szoftverre épít, az ésszerüen valamilyen Linux-származékot használ”
Nyílt forráskódú ez a titok, azaz ismered a rendszert. A winfosnál nem, csak ami a fejlesztőknek külön dokumentált (jó pénzért). De érdekes mód a bankrendszer is mégis winfost használ (magam is fotóztam egyszer lefagyott ATM pénzkiadót Win NT hibaablakkal a Raiffaiseennél). :) A légiirányításnál meg az űriparban a legstabilabb QNX nevű op.rendsz. van hadrendben.
A linyuksz kernel önmaga még ma is elfér egy floppy lemezen, tehát kicsi, így hangszerekhez ideális a gyártóknak, de ha ebből otthon akar vki működő, pl. B4 vst plugint futtató rendszert varrni, az még mindig kemény dió.
“az audió-programmok belső-lényege szine máig is 32 bitttel fut, mindazt egyszer egy bennfenes Steinberg-Yamaha szakember nekem bizalmasan megsúgta”
Nyilván ez az xp idején és utána még pár évig így volt, de mára egy DAW belső mixing folyamata és a plugin effektek (pl. zengető, amp drive, Leslie) szimulációi max. a grafikai felhasználói csatolófelület (GUI) megjelenítésében spórolhatnak 32 bittel a hang (oversampling, jitter stb.) javára, ami defacto 64 bit már elég sok éve. Másképp mi értelme volna a hardver fejlesztésnek. Viszont nyilván ennek picit ellentmondóan, nem a hang ipar a húzóágazat az ámítógép hardverek fejlődésében, hanem a játék ipar, 3D és virtuális valóság. A hangszeripar ilyen tekintetben lazán elvolna máig nem 32, de 16 biten is a régi jó soros adatátvitelű midivel a nyakában. 👍