A GTV-s Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1321
Twinspark: Én asszem (nekem csak egy vén rozsdahaalmazom van 6*1 gyertyával), hogy a fő és mellékgyertya ugyanabban a hengerben, egyszerre két különböző helyen gyújtja be a keveréket. Ettől hatásosabb lesz az égés, ergo ugyanannyi benzinből több energiát lehet kivenni, és csökken a tökéletesebb égés miatt a károsanyag kibocsjátás. Megerőősítem, tényleg kibírnak 100000 km-t a gyertyák, de a cseréjük előtt inkább érdemes eladni az autót vagy komolyan elbeszélgetni az amerikai nagybácsival az örökségről. Asszem lehidanlál az árától első hallásra. (Turbo Lada mejd megmondja, ha feljön, én amikor hallottam nála, hátast dobtam). Zárójelben: a Volvo is (vagy a Saab???) csinál dupla gyújtást, ők úgy oldják meg, hogy ugyanarra a gyertyára adnak szikrát kétszer. Meg a (tuning) (Crane Hi-6, Hi-7, Hi-8, MSD, Mallory, Accel satöbbi) gyújtáserősítők is úgy dolgoznak, hogy 3000 1/min alatt több szikrát adnak, max 12-t. Ettől, meg a megnövelt szikrafeszültségtől lesznek erősebbek az ilyen motorok. (12000 Volt helyett 40-45000 Volt)
Joe155, VMax: mit szólnátok, ha meginnánk a viszkit és aztán elvinne a hátsókerekes fiú pörögni? Totális orgazmikus tapasztalat lenne. :-))
IC: gratulálok az eredményhez, mi a Turbo Ladával ma nem sok gólt lőttünk. Ha így folytatod, nemsokára te is mindent tudni fogsz a "klasszikus" vagy "régi" vagy "igazi" alfákról. Ez elkerülhetetlen. És nem telik el sok idő és hirtelen észreveszed, hogy már a kezeddel is látsz...