Kwisatz: hát igen, élohalottak teremtése nem éppen a jó jellem ismérve... Papíron játszva a mesélonek ilyenkor (az isten nevében) illik megbüntetnie a vallás etikája ellen véto papot. Szofisztikált CRPG-be nyugodtan bele lehetne tenni, hogy ilyenekre figyeljen a progi.
A sima cleric ugyebár általános pap, nem konkrét istennek a szolgálja, hanem többnek is áldoz. Ilyenkor a jelleme dönti el, hogy mely istenekhez fordul. Priestnek egy istene van, amelyet követ, itt a spell-választékot az adott isten dönti el (mit ad és mit adhat).
Spec. varázsló: minden szinthez kapja a +1 spell-t, +1 a mentojére, ha a saját iskoláját használják ellene, -1 az ellenfél mentoire, ha a saját iskoláját használja ellenük. Elvileg nincs módosítás az ellentétes iskolákkal kapcsolatos mentoire, csak nem tanulhat spell-eket belolük.
Tipp: papíron a legtöbb varázslat az Alteration iskolába tartozik, mert nem csak a tényleges átváltoztató varázslatokat rakták ide (transmute x to y, shape change, alter self, stb.) hanem az összes "szemetet", amit nem tudtak más iskolába berakni (pl. Burning Hands). Ennek megfeleloen neki nem ketto, hanem 3 ellentétes iskolája van. Úgyhogy tényleg ki van súlyozva a dolog, tény hogy gyakásra az Invoker és a Conjurer a legjobb, utánuk a Nekromanter (foleg, ha a Spectrtal Hand-del távolról bevethetové teszi a sok jó touch-ját), jól tud kavarni egy Enchanter, egy Abjurer vagy egy Transmuter is. A Diviner gyenge, az Illúzionista pedig nagyfokú kreativitást igényel, és nagyon tápos tud lenni papíron, de egy CRPG-ben nehéz ezt jól összehozni (programilag).