benbe
2023.03.12
|
|
0 3
32887
|
Az effektív feszültség azt jelenti, hogy mekkora munkát végezne az a feszültség azonos áram mellett egyenfeszültség esetén. Tehát a 16 V effektív feszültségű AC tápból egyenirányított, nem stabilizált feszültségből képzett DCC-jelnél ugyanolyan gyorsan kell menniük a vonatoknak, mint a 16 V-os stabilizált DC tápból előállított esetén. Ellenkező esetben valamely számadatok mégsem voltak pontosak.
A DCC "beetetés", hogy sokkal kevesebb vezeték kell hozzá tökéletesen igaz. Többet tudó és megbízhatóbb rendszert tudsz építeni mindössze egy dupla DCC-busszal és rövid leágazásokkal, mint rengeteg kapcsolható egyenfeszültségű blokkal, ami rengeteg vezetéket jelent. Természetesen ha sokkal többet akarsz csinálni DCC-vel, mint anno a DC-vel, akkor az is bonyolódik, de még mindig nagyságrendekkel egyszerűbb marad, ráadásul a vezetékezés a valóságosnak megfelelő, nincsenek mondvacsinált szigetelt szakaszok, amiket a kezelőnek meg kell tanulnia. A váltó-/jelzővezérlés vagy a foglaltságérzékelés is sokkal kevesebb vezetékkel megvalósítható, méghozzá szintén valósághűbben DCC-vel, mint DC-vel. |
Előzmény: diginewl (32885)
|
|