Egy kicsit kevesebb oktalan gyűlölködést és több érvet, ha szbad kérni..:-)
Menj ki egy Off Road versenyre, és kukkold meg az UAZ-t. Utána nyugodtan fikázhatod, ha végignézed, hogyan húzza ki a ganéból a Patrolt a Pajerot meg a többit... Nem egy Hi-Tec, sokat is fogyaszt, a megbízhatósága sem király, de sok olyat is kibír, amit a mai tahóterepjárók még csak filmen sem láttak. G Merci dettó. AZ UAZ is meg a G Merci is a katonaság igényei szerint készült. Nem a városi aranyifjaknak. Ezek terepjárók és nem hobbiatók. Munkaeszközök. Nem kell bele bársonyhuzat, elektromos ablak, centrálzár, klíma meg a többi. Ezekbe beszállnak sáros csizmában, mocskos ruhában, belefolyik a latyak. Minek ehhez luxus?
Az amcsi terepjárók a terepversenyeken egyébként ritkán vannak topon. Nagyok, nehezek. Az ilyen méretű gépek között a japánok szoktak győzni. De ez lehet, hogy azért van, mert nagyon kevés ami autó indul. A nagy V8 benzinmotorok terepen azért szépen isznak. A Jeepesek egyébként sokat panaszkodnak a szétszakadt hajtáslánc elemekre. Sajnos már az amiknál is divat lett utcai négykerekest gyártani terepjáró helyett. De mint tudjuk, a terepjárót vásárlók nagy többsége az aszfaltról sem megy le, nemhogy terepre.
Terepen egyébként sokkal jobb a rövid, magas építésű autó. Nagyon jó pl. a Suzuki Samurai. Csak ne lenne olyan nagyon pörgős a motorja.
Az X5, az ML és a többi nem terepjárók. Hiába vannak esetleg jó terepes képességeik, ki az a marha, aki egy ilyen autót bekerget az akácosba?