gzsolt1969 Creative Commons License 2023.02.25 0 0 7817

Végre megérkezett európába is.......Honda Dax-125- eu-5........jó kis teszt ,szép fotókkal.....üdv zs

 

                    https://www.bikeit.gr/street-honda/item/33402-test-honda-st125-dax-2023

 

       

 

Egyetlen pillantással kétségbe vonhatja, hogy a Dax 125 képes-e "dikavalo"-ra. És mégis! A Honda nem csak 2 ember szállítására számolt, de ez lehetséges és viszonylagos kényelemben, főleg ha nem téved el túlságosan az átlagtól. Nézze meg a fotókon is, hogy mennyi hely marad az aláíró mögött, 2 főre . A lovas számára Dax ergonómianem idegenít el, és nem "rémít meg". Kormány derékmagasságban és körülbelül vállszélességben, lábtartók enyhén hátrébb és közepesen kemény nyereg, nem olyan kényelmes, mint a Monkey-é, de nem hagynak helyt panaszra. Szeretnénk, ha a váltó – kacsa típusú, első-hátsó pedállal – egy kicsit nagyobb lenne, mivel a motoros lába rajta nyugszik, amikor nem vált sebességet. Lehet, hogy nem csukódik be a kormány , de ki rakja már a kétkerekűeket a csomagtartóba?…

A Dax alacsony profilja és mindössze 107 kg-os súlya azt jelenti, hogy a modell... szárnyosztályú, statikus manőverekben és mozgásban is. A "felesleges" praktikum és felszereltség elemei hiányukban tündökölnek , a Dax-ban a szükségleteken és a kínált vezetési élvezeten kívül... semmi sincs. A nyereg alatt van egy kezdetleges hely az apróbb dolgoknak, például papíroknak, ruhadarabnak vagy valamilyen tárcsafék-zárnak.

A legbuzgóbb 9,4-es lovak, amiket meghajtottunk

Ha nem tapasztalod, nem hiszed el. A Dax 125 ereje nem is… kétszámjegyű, de ennek a motornak a szikrája és élénksége elgondolkodtat, hogyan tudták a Honda mérnökei kihozni . Előrenyújtod és... ahogy hallod a kis egyetlen henger működését. Ha kicsit távolabb vagy, nem is hallod őt! A motor a Super Cub C125 motorjából származik, és még a 4 sebességes "kacsa" típusú váltót is használja., tehát nincs benne kuplungkar (fontos megkülönböztetési pont a kézi tengelykapcsolós és 5 fokozatú Monkey-tól). Először kattint, és a gázkar egyszerű kinyitásával már úton van, és már kezdődik is a móka. Az indításkor tapasztalható kis akadozás után a 125 rendkívül lineárisan adja le forgatónyomatékát, habozás nélkül, és jelentős mókát kínál. A rezgések egyszerűen nem léteznek, ahogy a hangos hang sem. De mielőtt... leesne megenni, a motor működésének abszolút csendjét kompenzálja a karaktere és a prémium érzete.

 

A tegnapi megjelenés, a mai viselkedés.

Adj gázt! Az 1-től a 2-ig és egészen a 4-ig a sebességfokozatok a sebességváltó mechanizmusának érezhető és hallható "csörgésével" váltanak , ami (ö) megszokja, hogy ne hagyja magára a bal láb kart, így a motor a kívánt teljesítménytartományban marad. A Dax-szal végzett manipulációk és irányváltások gyerekkönnyűek. Ha jobban aggódik, keressen egy aszfaltot vagy egy nyitott parkolót, és Dax kézügyességi tanulási eszközzé válik. A kifröccsenések és csúszások, amíg a járdaszegélyek hozzá nem érnek az aszfalthoz, mindennaposak. A beavatkozást nem igénylő ABS hátsó féknek köszönhetően bárhová és ahogy akarja, elhelyezheti... fenekét. Az endók nem szerepelnek a menüben, mivel az első fék egycsatornás ABS-sel rendelkezik. Ha már a fékeknél tartunk, azok hatékonysága és tapintása tökéletesen megfelel Dax szerepének, és bőséges lassítást biztosítanak, ha szükség van rá. A villa és a sokk sikeresen biztosítják a szükséges kényelmet, mindent lenyelnek anélkül, hogy túl puhává válnának. A két hátsó lengéscsillapító rugóválasztásának és beállításának érdeme: bár nem kínálnak előfeszítést, nem "ülnek" a villára, és nem rontják a kezelhetőséget.

Daxszal megeszed az utcákat , és nem bántunk veled. A Honda által emlegetett 1,5 literes 100 km-es fogyasztás kicsit optimistább, mint a mi méréseink, de mindenesetre 2 liter alatt vagy 100 km-en! Feltöltöd és indulsz... Pátras, vagyis. A városfalakon kívül is lehet közlekedni, ez csak bizonyos feltételeket támaszt: a végsebesség eléri a 95-97 km/h-t a pulton, miközben nincs semmiféle szélvédő. Természetesen nem a hosszú utak a Dax fő küldetése, és a fentiek nem hátrányok.  

 

 

Mint egy luxuscikk

Daxban nagyon nehéz negatívumokat találni . Nem szeretni kell, vagy használni… teljesen helytelenül, ha a képességeit akarja elhinni. Nosztalgikus szabadidő-bicikliként jó. Ez nagyon… ööö-Dax-er (ki kellett mondanom, nem sajnálom)! Szóval érdemes megvenni? 4350 eurós árával semmiképpen sem nevezhető olcsónak. Sok alternatíva létezik, ugyanannyiért vagy kevesebb pénzért. DE… a Dax esetében olyan, mintha egy Tudor vagy Hamilton luxus mechanikus karórát viselnénk, olyan, mintha lenne egy Moleskine noteszünk, és Parker vagy Montblanc tollal írnánk rá . Csinálhatod másképp is a dolgod, de... érzésben nem ugyanaz, nem ugyanaz az egyediség és a „jólét” iránti igény kielégítésében . Vegyük figyelembe a csúcsminőséget is, a Honda név erősségét a megbízhatóság terén, és még azt a... amortizációt is, amit a benzinből fog (nem) elégetni, és megváltozik a kép. Szereted-e; Akarod és megkapod? Ne vesztegessen egy percet sem.