lore Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1453
Azért én próbálok néha ontopik dolgokat is belecsenni, lsd. mozi-értékelések. :-))) Egyébként engem nem zavar ha csak úgy beszélgetünk hiszen ez a volvo klub BARÁTI társaság!

Kedves Barátaim! :-)

A cikkről egy pár szó:
Omega caravan 3,0 V6 vs. V70 2,4T
opel: 65840DM, volvo: 62978DM. Az opel árelőnye azonos felszereltség mellett 5000DM! PL. van benne autklima, xenon, alufelni, +600ccm,+1 henger stb. Viszont nem lehet belé ESP-t és fejlégzsákot rendelni, ez utóbbi a V70-ben széria. Az opel 211LE/270nm, volvo 200LE/285nm. Ami fontos: a volvo 1800-on adja le a 285-öt míg az ople 3400-on a 270-et! Opel 1776kg, volvo 1657kg. Azaz sokkkkkkkal nehezebb a V70 mint a 850!!!! Érdekesek a méretek is (azért írom le mert az omegát mindenki ismeri, lehet viszonyítani!) hossz/szél/mag: opel: 4898/1776/1505, volvo:4710/1804/1488, szal szélességben olyan S80-asosan S-mercis! Gyors/végseb, opel: 8,2/235, volvo 8,3/225 de rugalmasságban 2-3 sec-eket ver a volvo a rüsselsheimi batárra! A fékek kurvajók 20 ill. 40 cm-el jobb (hidegen/melegen) az opel! Itt számomra az opel a meglepően jó, főleg, hogy ferdzsó (:-))is áradozott a V70 fékeiről. Fogyasztásban 1 literrel jobb a volvo, számomra itt is meglepően jó az opel (nagyobb moci, +1 henger, nehezebb kasztni stb.).
A tényeken kívül a duma: A nyomatékleadásbeli különbségeket a német tesztelők se hagyták szó nélkül, éljen a turbo-volvo! A trakció tekintetében persze az opel hátsókerekese jobb, és klasszab is a kormányzása a hajtási befolyások nélkül a földi halandóknak.
Az ESP-t egyébként svéd barátaink DSTC-nek keresztelték. Érdekes módon (igaz hangyaf@sznyi a különbség) a 18m bólya-távos szlalomban az omega jobb volt, a kikerülési tesztben is csak terhelten jobb a volvo. Persze az omega soprtfelszereltséggel versenyzett amibe 234/45 R 17-es (!) gumik is benne foglaltatnak, ehhez képest a volvo ballonos gumikon nyomul (215/55 R 16).
Az AMuS elég részletesen pontoz. Minden kategórában (még ahol a költségeket is figyelik) a volvo nyert, igaz sehol sem nagy különbséggel. Ami itt érdekes: Térkínálatban elöl is és hátul is egy-egy ponttal jobb mint az omega (amiben egyébként kényelmesen be tudok ülni magam mögé, és hát ugye emléxetek, hogy nézek ki :-)). Felszereltségben opelé az első díj, minőségben 25-ből 22 a volvo, 20 az opel. Futáskultúrában 15-ből 14 (!) a volvo, 11 az ople. Rugalmasságban a volvo max. pontos! Nagyon élvezhették német barátaink a Deutschewagenekben egyelőre még nem szokásos turbo-feelinget! Fékezésben mindkettő mindenhol max. pontos. Még melegen se éri el a 40 métert (100-ról) a fékút!
Ami furcsa:
A biztonsági felszereltségeknél 30-ból 22-t ér el a volvo és 20-at az opel. Ezeknek az S-merci a nívó!

kérdések?

lore
A helykínálat mindenhol pazar, a volvo érezhetően széles jószág.

Előzmény: fargo (1450)