Bár én még csak max100e km-t mentem az elektromos járműveimmel, de még sohasem merült le annyira az akku, hogy ne érjek haza. Egyszer voltam nagyon közel hozzá, amikor beragadt a fék, és sokkal több lett a fogyasztás a szokásosnál. De megálltam útközben egy ismerösnél, és 15 percig töltöttem az akkut, utána simán hazaértem. Kezdő villanyautósoknál jellemző ez a hatótáv para, de gyorsan elmúlik.
Többnyire nem szoktam olyan utat tervezni, ami kívül esik a hatótávon. Ha meg messzebbre megyünk, betervezzük a töltést is. Még itt keleten is 20 km-ként vannak a Type2-es töltők. Debrecenben csak az ingyenesből van vagy 10 db, de minden szomszédos városban van nyilvános töltő. A Lidl parkolókban ingyenes gyorstöltő is van, ahol 30 perc alatt 100 km-re elegendő áramot lehet tankolni. De az Aldi, Penny, Spar, Auchan parkolókban is vannak töltők, és most építik a Tesco parkolóban is. A MOL és a Shell kutakon is láttam már töltőket, de oda csak ablakot mosni, vagy kereket fújtatni szoktam járni.
De a legjobb otthon tölteni, este bedugom a konnektorba, és reggelre fullon van az akku.
Szóval trélerezni csak akkor kell, ha elromlik a kocsi, de ez sokkal ritkábban fordul elő az elektromos autóknál, mint a benzines vagy dízel motoros kocsikkal.