A benzinmotorok hatásfoka részterhelésen akár 10-20%-ra is lecsökkenhet, de ha egy generátort hajt, akkor elméletileg mindig a maximális hatásfokon működhet. De a generátornak és a töltésnek is van vesztesége, ezért csak városban lehet gazdaságosabb, ha a fékezési energiát is visszatermelik. Egy generátort lehet hajtani egy Atkinson ciklusú benzinmotorral is, az is jelenthet néhány % hatásfokot. Szerintem semmivel sem jobb a Nissan e-power megoldása, mint a Toyota "öntöltő" hibridjei. Egy benzinmotor + generátor olcsóbb lehet, mint egy 50-60 kWh kapacitású akku, így jön ki a matek a gyártónak. A vásárlók meg beszopják a marketing szöveget.
Amúgy nem új találmány ez a megoldás, a Mitsubishi Outlander PHEV-ben is van egy benzinmotor, ami egy generátort hajt, ha lemerül az akku. De nagyobb sebességnél közvetlenül is tudja a kerekeket hajtani, és ha fel van töltve az akku, akkor nem fékezi a generátor. Ennek ellenére 9-10 litert fogyaszt autópályán, ami ahhioz képest nem is sok, ha azt nézzük, hogy az Outlander egy rossz légellenállású, összkerékhajtású terepjáró. De diesel motorral sokkal kevesebbet fogyasztana. Viszont ha rövidebb távokra használják, és konnektorból is töltik, akkor el lehet érni akár 1 literes átlagfogyasztást is.
A 20 kWh akkuval szerelt BMW i3-hoz is lehetett rendelni hatótáv növelőt, amiben egy 650 cm3-is benzinmotor van. De az is 9 liter körüli fogyasztást produkált, ami egy reletíve kicsi autónál elég sok, még benzinből is...