Használható, semmi baja sincs, ha korából eredő kontakthibáit már megjavították. Mint minden trafóra, erre is igaz, hogy terhelés nélkül magasabb feszültséget fogsz mérni a kimenetén, mint leterhelve.
Lüktető egyenfeszültséget ad, vagyis van benne egy egyenirányító híd, ami a váltóáramból egyenáramot "gyárt", a vontatáshoz. Ez egy szűretlen, un. lüktető egyenáram. Semmi baja nem lesz tőle a motoroknak.
A mai PIKO analóg start szettekhez adott kis menetszabályzó az legfeljebb 0,4 - 0,45A leadására képes. Magyarra lefordítva a kezdőszetthez adott egy szem mozdony vezetéséhez még jó, azok beérik általában ennyivel. Másra nem, egy régebbi Gützold vagy kétmotoros PIKO modell már megoldhatatlan feladat elé állíthatja.
A régi PIKO Blocksignal-t és messzire kerülném már.