fargo
Most jutott eszembe még valami a tempomatodról. Ez pusztán elméleti fejtegetés, mosom kezeimet ha nem jön be, de azért leírom. Próbálok közérthető lenni.
Ha általánosságban nézzük a problémát, akkor van egy szabályzód, aminek visszamért jele a sebesség (vagy fordulatszám) információ. A kimenete ha jól tudom valamilyen szelep.
A szabályozandó szakasz az autód, a tömegével, adott fordulatszámon leadott teljesítményével és nyomatékával leírva. Ezt a rendszert a tempomat fejlesztésénél összehangolták, kiszámolták a szabályozástechnikai helyettesítő képeket, megméretezték a szabályzót és leprogramozták a kocsid számítógépébe.
Erre te mit csináltál? Elállítottad a fordulatszám-nyomaték-teljesítmény görbét, ezáltal megváltoztattad azt a szakaszt, aminek tartani akarod a sebességét. (TUNING). Emiatt könnyen előfordul, hogy bizonyos munkapontokon (sebességeken) annyira eltér az eredetileg feltételezettől a rendszer, hogy a szabályozód BELENG. Fel-le-fel-le.
A feltételezést könnyen ellenőrizheted, ha olyan a chiptuningod, hogy egy kapcsolóval vissza tudsz állni az eredeti gyári értékekre. Ha abban az esetben nem csinálja, akkor tuningal az már úgy marad. Majd megszokod. Ha úgy is csinálja, akkor keresheted a kontakthibákat.
Bocs a hosszú hozzászólásért, de hátha segít
Harvester