Ez mondjuk a motorosok 99 százalékának nem hátrány.:)
Valós hátránya, hogy jóval nehezebb, és hogy a (helyesen beállított) lánccal ellentétben reteszel gyorsítás és lassítás közben, azaz megöli a rugózást, plusz ugye alapból elég tisztességes reakciói vannak nyomatékváltozáskor. Ennek az egésznek a kiküszöbölésére szolgál az egész paralever macera (aminek az egyik paralelogramma-szára az a támasz, ami ugye nem a csavarónyomatékok kiküszöbölésére szolgál, arra a rettegett rugalmas kiegyenlítők valók a kardánban és a váltóban:)).
És ennek a rendszernek a régieknél igazán nincs gyenge pontja, a magyar utakon a hátsó kis csapágyak, meg az a minimális kardánreakció, ami inkább csak nagyon csúszós úton nehezíti bármiben is az ember dolgát. Az 1200-nál ez már nincs, cserében hát a kardán sem éppen karbantartásmentes.:))
Egyhengeresből olyat kell venni, amiben motor van, nem kávéfőző, azzal nem kell semmit macerálni.:)